x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ce despăgubiri vor primi rudele victimelor tragediei Germanwings. Diferenţa dintre moarte şi....moarte

0
Autor: Marina Constantinoiu Istvan Deak 28 Mar 2015 - 13:40
Ce despăgubiri vor primi rudele victimelor tragediei Germanwings. Diferenţa dintre moarte şi....moarte
Compania aeriană Germanwings şi rudele pasagerilor care erau la bordul avionului prăbuşit în Alpii francezi vor avea de reglat o chestiune financiară: cea a despăgubirilor.

În accidentele de avion care sunt provocate de o defecţiune tehnică, responsabilitatea companiei este limitată la suma de circa 150.000 de euro, în virtutea Convenţiei de la Montreal. Dar dacă accidentul este provocat de o acţiune contrară normelor din partea unui angajat, această limită nu se mai aplică, scrie cotidianul german Suddeutsche Zeitung.

După tragedia din Franţa, un lucru este sigur: compania germană va plăti despăgubiri familiilor pasagerilor ucişi. Şi, după evaluarea înregistrărilor din cutia neagră, lucrurile au devenit destul de clare – copilotul a efectuat o pierdere voită de altitudine, pentru a prăbuşi aparatul - , afirmă specialistul în dreptul aviaţiei, avocatul Peter Urwantschky.

Lufthansa îşi va asuma responsabilitatea juridică şi financiară

În calitate de companie-mamă a Germanwings, compania aeriană Lufthansa este cea care îşi va asuma responsabilitatea juridică şi financiară a catastrofei. “Dacă scenariul sinuciderii copilotului se confirmă, Germanwings va trebui să îşi asume consecinţele”, explică şi Wolf Muller-Rostin, un fost consilier juridic al Lufthansa. “O companie aeriană este responsabilă pentru comportamentul piloţilor săi. Chiar când scopul manevrei copilotului era acela de a se sinucide, luând odată cu viaţa sa şi vieţile altor 149 de oameni”, adaugă acesta.

“Această tragedie afectează grav compania”, apreciază cotidianul Bild, care se întreabă “până în ce punct poate pune în pericol această dramă o adevărată comoară naţională”.

Zero euro pentru viaţa unui bebeluş?

Care vor fi sumele pe care rudele le vor primi, ei bine, aici discuţiile sunt de-a dreptul cinice. Instanţei îi va reveni rolul de a stabili valoarea despăgubirilor, în funcţie de vârsta şi de veniturile decedatului, scrie Suddeutsche Zeitung.

Căci legea face o enormă diferenţă între moarte şi...moarte. Un singur lucru va fi tratat de manieră egală: cheltuielile funerare. În rest, instanţa ar putea decide despăgubiri de milioane în cazul unui manager, în timp ce în cazul unui bebeluş s-ar putea suma să fie zero euro!

Legea germană este deosebit de restrictivă în cazul despăgubirilor financiare pentru suferinţa rudelor. Durerea, şocul, afectarea rudelor – toate acestea vor fi remunerate doar în cazuri excepţionale în Germania. Doar dacă persoana vizată de urmările unui accident suferă de enorme probleme de sănătate mintală, are nevoie de îngrijiri medicale sau are probleme cu continuarea activităţii, instanţele pot stabili despăgubiri pentru o “pierdere-şoc”. Dar şi atunci sumele sunt mici, scrie Suddeutsche Zeitung.

Recent, un bărbat şi-a văzut soţia călcată de o maşină. Prima instanţă a decis o despăgubire de 4.000 de euro, Curtea de Apel a majorat-o la 8.000 de euro, dar nu mai mult.

Există un precedent cinic în Germania. Tribunalul Siegen a decis în 2007 ca o persoană care se zbate între viaţă şi moarte 15-30 de secunde să fie despăgubită cu 5.000 de euro.

Înregistrările vocale din cutia neagră a avionului Airbus A320 al Germanwings se aud ţipetele pasagerilor îngroziţi de sfârşitul iminent doar în ultimele secunde dinaintea impactului...

Mai mulţi avocaţi şi-au exprimat părerea că nu se va ajunge în instanţă, fiindcă de obicei companiile aeriene plătesc fără zgârcenie, tocmai pentru a închide dosarul cât mai repede.

Pierderi de 730 de milioane de euro în 2014

Lufthansa era deja afectată înaintea catastrofei, scrie Liberation. Grupul german se confruntă de ani cu dificultăţi legate de costurile prea mari şi de beneficiile în scădere. Carsten Spohr, patronul Lufthansa, încearcă de câteva luni să atace generosul regim de pensionare a piloţilor. Compania a încheiat anul 2014 cu 730 de milioane de euro pierderi.

Dirk Schlamp, analist al DZ Bank, se teme de o “deteriorare pe termen lung a imaginii comaniei”, care să afecteze şansele de succes ale planului de restructurare prevăzut pentru toamnă, cu dezvoltarea Eurowings, filiala low-cost specializată în zboruri de lung curier a grupului.

Plafon

Ca orice companie germană, şi Lufthansa este asigurată pentru aparatele sale şi pentru pasageri. Acordul internaţional de la Montreal stabileşte la un maximum de 143.000 de euro sumna despăgubirilor pe care orice companie va trebui să o dea rudelor unui pasager decedat, oricare ar fi cauza prăbuşirii unui avion, şi asta dacă defunctul nu avea o asigurare de viaţă.  În acest caz doar intervine aceasta.

Ideea este ca familiile, deja suficient afectate, să nu fie confruntate cu dificultăţi financiare, în special când au copii în grijă.

În cazul responsabilităţii companiei – cum pare a fi la Germanwings – transportatorul trebui să plătească despăgubiri şi pensii, a căror valoare va fi stabilită de justiţie. Variază considerabil, în funcţie de gradul de rudenie, scrie Liberation.

Poate dura ani

Părinţi celor 16 liceeni decedaţi în această catastrofă, de exemplu, nu au dreptul la o pensie, spre deosebire de soţii văduvi. Procedura indemnizaţiei poate dura câţiva ani, cum a fost cazul avionului Air France dispărut în 2009 în Atlantic, între Rio şi Paris. Patronul Lufthansa a promis, totodată, un “ajutor ne-birocratic şi rapid persoanelor care au nevoie imediată”.

Dar compania nu va suporta decât o parte dintre despăgubirile care vor fi acordate. Principalul asigurator al Germanwings este o altă companie foarte importantă pe piaţa germană, Allianz. Care era deja principalul asigurator al Air Asia, care a pierdut un avion la finele lui 2014, precum şi al celor două avioane ale Malaysia Airlines, care s-au prăbuşit anul trecut, scriu francezii de la Liberation.

Airbus-ul Germanwings prăbuşit, care avea o vechime de 24 de ani, era asigurat la Allianz pentru suma de 6,5 milioane de euro, precizează Suddeutsche Zeitung.
Citeşte mai multe despre:   avion germanwings,   Germanwings,   copilotul germanwings

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Zeci de website-uri ale lui Aleksei Navalnîi, închise înaintea campaniei electorale din Rusia

Zeci de website-uri ale lui Aleksei Navalnîi, închise înaintea campaniei electorale din Rusia
Serviciul rus pentru Supravegherea Telecomunicaţiilor, pentru Tehnologie Informaţională şi Mass-Media (Roskomnadzor) a blocat, luni, zeci de website-uri afiliate lui Aleksei Navalnîi, unul dintre liderii opoziţiei,...

Raluca Turcan, explicații după ce i-a urat „La mulți ani” baronului Samuel von Brukenthal

Raluca Turcan, explicații după ce i-a urat „La mulți ani” baronului Samuel von Brukenthal
Spunem „La Mulți Ani, Mihai Eminescu” în fiecare an de 15 ianuarie, suntem mândri de moștenirea lăsată, își explică Raluca Turcan urarea de „La mulți ani” baronului Samuel von Brukenthal, care a murit c...

Consiliul Constituţional al Franţei va analiza impunerea vaccinării obligatoriii şi certificatele COVID-19

Consiliul Constituţional al Franţei va analiza impunerea vaccinării obligatoriii şi certificatele COVID-19
Consiliul Constituţional al Franţei va analiza mai multe sesizări referitoare la legalitatea obligării vaccinării personalului medical și folosirea certifcatelor COVID-19, scrie Le Figaro. "O primă...

Marea Britanie vrea să înlăture China din programele sale nucleare

Marea Britanie vrea să interzică participarea grupului chinez CGN la noile proiecte de centrale nucleare din regat, scrie presa britanică. Relația dintre cele două state este dificilă d Această...

Florin Cîțu: Această campanie internă nu afectează guvernarea României

Florin Cîțu: Această campanie internă nu afectează guvernarea României
Această campanie internă nu afectează guvernarea României, dă asigurări premierul Florin Cîțu, după ce Dan Barna a susținut că atacurile liberalilor la adresa USR PLUS sunt „elemente de retorică de...

Alertă meteo de vreme rea. Cod portocaliu și galben de furtuni, emis de ANM în 3 judeţe

Alertă meteo de vreme rea. Cod portocaliu și galben de furtuni, emis de ANM în 3 judeţe
Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, luni, avertizări Cod portocaliu și galben de vreme instabilă. Avertizările în vigoare în ora următoare vizează 3 județe. Până la ora 18.30, în...

Neînțelegeri în coaliție: Dan Barna spune că în PNL este o competiție de cine dă mai multe castane USR PLUS

Neînțelegeri în coaliție: Dan Barna spune că în PNL este o competiție de cine dă mai multe castane USR PLUS
Dan Barna susține că în ultima perioadă în PNL este o competiție de cine dă mai multe castane USR PLUS. Întrebat despre oportunitatatea ieșirii de la guvernare, după ce candidații PNL au lansat atacuri la...

Termoenergetica anunță lucrări în Sectorul 3. Se sistează furnizarea agentului termic

Termoenergetica anunță lucrări în Sectorul 3. Se sistează furnizarea agentului termic
Termoenergetica anunţă lucrări de înlocuire a unor vane pe Magistrala 2 Sud, în Sectorul 3. Furnizarea agentului termic va fi sistată până vineri seară. Compania Municipală Termoenergetica Bucureşti...

Raluca Turcan, gafa de proportii pe Facebook. I-a urat "La mulți ani!" baronului Brukenthal, mort în urmă cu 2 secole

Raluca Turcan, gafa de proportii pe Facebook. I-a urat "La mulți ani!" baronului Brukenthal, mort în urmă cu 2 secole
Ministrul Raluca Turcan a devenit astazi ținta ironiilor pe rețelele de socializare după ce i-a urat ”La mulţi ani!” printr-o postare pe Facebook baronului Samuel von Brukenthal,  mort în urmă cu 2...

Vlad Voiculescu, atac la premier: Vaccinarea a plecat cu șireturile legate de esențiali și s-a înecat în campania lui Cîțu

Vlad Voiculescu, atac la premier: Vaccinarea a plecat cu șireturile legate de esențiali și s-a înecat în campania lui Cîțu
„Campania de vaccinare care a plecat cu şireturile legate de esenţiali şi s-a înecat mai apoi în campania internă a lui Cîţu în PNL trebuie să schimbe urgent viteza”, transmite Vlad Voiculescu, fost ministr...

Tudose, ironii la adresa Ralucăi Turcan, după ce i-a urat „La mulți ani! ” baronului Brukenthal

Tudose, ironii la adresa Ralucăi Turcan, după ce i-a urat „La mulți ani! ” baronului Brukenthal
Europarlamentarul Mihai Tudose, vicepreședinte PSD, o ironizează pe Raluca Turcan, după ce aceasta i-a urat „La mulți ani!” baronului Brukenthal: „Faptul că omu’ a murit acum peste 200 de ani este doar un...

Nicio persoană vaccinată cu AstraZeneca în ultimele 24 de ore. Peste 14.000 de români vaccinați azi

Nicio persoană vaccinată cu AstraZeneca în ultimele 24 de ore. Peste 14.000 de români vaccinați azi
Peste 14.000 de persoane au fost vaccinate în ultimele 24 de ore, din care peste 9.000 cu prima doză, conform statisticii realizate de Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva...

PSD îi cere premierului să demisioneze până la Congresul PNL

PSD îi cere premierului să demisioneze până la Congresul PNL
PSD îi cere lui Florin Cîțu să-și delege atribuțiile de premier, conform legislației, în perioada campaniei electorale din partid rămasă până la Congresul PNL din 25 septembrie: „Cîțu nu mai are...

Dan Barna: Realitatea ne arată că vom avea un val patru de COVID-19

Dan Barna: Realitatea ne arată că vom avea un val patru de COVID-19
Realitatea ne arată că vom avea un val patru și trebuie să fim pregătiți, anunță vicepremierul Dan Barna: „Mesajul este foarte clar - nu există altă variantă decât vaccinarea”. „Am sperat cu...

UPDATE Dan Barna propune un protocol cu BOR pentru vaccinare. Ce spune Patriarhia

UPDATE Dan Barna propune un protocol cu BOR pentru vaccinare. Ce spune Patriarhia
În România există 18 culte religioase, partenere sociale ale statului, spune purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu. Replica vine după ce Barna a propus protocol cu BOR pentru susținerea...
Serviciul de email marketing furnizat de