x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Chinezii merg la IKEA pentru a-şi face siesta!

Chinezii merg la IKEA pentru a-şi face siesta!

de Istvan Deak    |    05 Oct 2013   •   15:52
 Chinezii merg la IKEA pentru a-şi face siesta!
Sursa foto: � China Stringer Network / Reu/REUTERS

In magazinele sale din China, compania suedeză IKEA se confruntă cu o problemă greu de rezolvat: zilnic, mii de vizitatori vin să doarmă pe saltelele lor sau pur şi simplu să organizeze un picnic la raionul de mobilă, scrie Le Figaro.

De teamă că ar putea jigni potenţialii clienţi, conducerea IKEA închide ochii în faţa acestui fenomen, nefăcând nimic pentru a-l combate. Cert este că adaptarea la obişnuinţele clientelei chineze este o provocare permanentă pentru companiile care se instalează în China, scrie cotidianul francez. Comportamentul clienţilor chinezi ai IKEA le-ar putea părea occidentalilor foarte surprinzător.

Picnic la marginea...mesei

La raionul de mobilă de bucătărie, în special, a devenit o obişnuinţă să vezi lumea consumând ceva, cam ca la picninc, cu termosul cu ceai fierbinte alături şi sendvişul în mână, stând pe scaunele şi la mesele din magazin.

Uneori, tinerii îndrăgostiţi se răsfaţă pe canapelele magazinelor, împărţindu-şi tandreţuri şi chiar fotografiindu-se tolăniţi pe spaţioasele canapele pentru sufragerii.

Un somn binevenit

La raionul de mobilier pentru dormitoare vizitatorii se simt cel mai bine. Tinerii nu ezită să se descalţe şi apoi să se strecoare pe sub cuverturile de pe paturile expuse, pentru a trage chiar un pui de somn. Uneori familii întregi se întind pe paturile magazinelor, pentru a face o mică siestă înainte de a reporni la plimbare.

Intr-un articol publicat luna trecută, un jurnalist de la South China Morning Post descrie, cu fotografii care imortalizează momentul, o scenă incredibilă care s-a petrecut într-o zi de sâmbătă în care aglomeraţia la magazinul din Beijing era la apogeu:”într-un pat king size, un băieţel se trezeşte din somn, după ce şi-a făcut siesta, alături de bunica sa, care şi ea este adormită. Bătrâna l-a ajutat pe copil să urineze într-o sticlă cu apă, dar acesta a udat copios şi salteaua patului din magazin, fără ca acest lucru să atragă atenţia cuiva, dintre sutele de vizitatori”...

Cel mai vizitat raion

In mod evident cel mai confortabil, acest raion este de departe cel mai popular şi cel mai vizitat dintre raioanele IKEA din China. Spre marea disperare a angajaţilor companiei suedeze, care sunt nevoiţi să meargă să trezească din somnul cel dulce vizitatorii veniţi la siestă, pentru a le permite adevăraţilor cumpărători să poată aprecia calitatea mărfii, scrie publicaţia franceză.

Ce-i mai rău, e că aşternuturile trebuie schimbate zilnic, ceea ce-i obligă pe angajaţii magazinelor să facă ore suplimentare. „Cred că pur şi simplu obişnuinţele de shopping sunt foarte diferite în China”, declară, ironic, unul dintre ei pentru South China Morning Post.

Pleacă fără să cumpere ceva

Cea mai mare problemă pentru IKEA este faptul că aceşti clienţi ies în general cu mâna goală din magazin. Circuitele trasate pentru a traversa magazinul sunt tot timpul blocate de puhoiul de oameni, dar nu acelaşi lucru se petrece şi la case. Puşi în faţa acestui adevărat fenomen, cei din conducerea IKEA se declară răbdători:”Ii primim pe toţi cei care vor să vină în magazinele noastre. Vizitatorii de azi vor putea deveni clienţii de mâine”, subliniază Linda Xu, reprezentant al departamentului de relaţii publice al grupului suedez în China.

Strategie inteligentă, aşteptare lungă

Pe termen lung, strategia pare să dea roade, comentează Le Figaro. Care reaminteşte faptul că de la instalarea sa în China acum 15 ani, IKEA a făcut din această ţară una dintre cele mai importante pieţe ale sale. Circa 15 milioane de vizitatori au frecventat cele 11 magazine ale grupului anul trecut, permiţând companiei să realizeze o cifră de afaceri care depăşeşte 6 miliarde de yuani (peste 700 de millioane de euro). Departe de a se simţi descurajaţi de atitudinea vizitatorilor lor, cei de la IKEA intenţionează să deschidă şi alte puncte de vânzare, la Shanghai, Beijing, Chongquin sau Ningbo. Până în 2020, IKEA vizează să ajungă la un număr de 40 de magazine în China.

 

 

 

×
Subiecte în articol: picnic la ikea ikea in china