Unul din motive a fost de natură financiară, fiind necesare zeci de milioane de dolari pentru a asigura contractul pe care concurenții, inclusiv din Qatar, au putut să îl finanțeze.
De atunci, Turcia și-a propus să readucă competiția în circuit, președintele Tayyip Erdogan întâlnindu-se în martie cu șeful organismului de conducere FIA, Mohammed Ben Sulayem, pentru a discuta despre revenirea atât a F1, cât și a Campionatului Mondial de Raliuri.
Can Bilim Egitim Kurumlari A.S., deținută parțial de Lale Cander, președintele filialei turcești a furnizorului de pneuri de F1 Pirelli, a câștigat licitația pentru operarea circuitului pentru următorii 30 de ani pentru aproximativ 117,8 milioane de dolari, a anunțat marți televiziunea Haberturk și canalul turc Motorsport.com.
Ministrul Turismului, Mehmet Nuri Ersoy, a declarat luna trecută că licitația va fi atribuită ofertantului care va fi capabil să readucă acest sport în Turcia până în 2026.
Istanbul Park a fost popular în rândul piloților și a înregistrat o creștere a numărului de participanți în 2020 și 2021 în comparație cu perioada 2005-2011.
Noii operatori au sarcina de a ajunge la un acord în termen de o lună pentru a readuce F1 în Turcia, iar pentru fiecare an începând din 2026 în care circuitul nu va găzdui un Mare Premiu, operatorii vor trebui să plătească administrației 25% din taxa contractului de găzduire a F1, potrivit condițiilor licitației.
De asemenea, noii operatori vor avea voie să construiască centre comerciale și spații de divertisment pe terenul respectiv în cadrul licitației.
Haberturk a relatat că o delegație a proprietarilor F1, Liberty Media, va veni la Istanbul după actuala lună sfântă musulmană a Ramadanului pentru a inspecta circuitul.
(sursa: Mediafax)