Principatul Monaco a decis să renunţe la ambiţiosul proiect de extindere în mare, al cărui cost a fost estimat la 5-10 miliarde de euro, din cauza crizei economice şi a garanţiilor insuficiente pentru mediu.
Prinţul Albert de Monaco a declarat pentru AFP că "în condiţiile actuale, lansarea unui proiect de asemenea anvergură nu ar fi fost un act responsabil". "Nu au fost reunite nici garanţiile atât financiare, cât şi de mediu, pentru a lua o decizie responsabilă", a subliniat Prinţul. "Criza internaţională ne obligă să cerem mai multe garanţii de financiare, plus de securitate. De altfel, vreau să mă asigur că urmările la nivelul mediului vor fi cât mai mici posibil”, a adăugat Albert al II-lea.
FOSTER ŞI LIBESKIND
Studiile pentru construirea unui cap artificial care să permită principatului monegasc, un stat mic de 2 kilometri pătraţi, desfăşurat mai mult pe înălţime, să câştige vreo zece hectare din mare, a mobilizat pe cei mai mari arhitecţ din lume în urmă cu puţin peste doi ani. Cei doi finalişti, care urmau să fie departajaţi până în februarie, erau americanul Daniel Libeskind, maestrul reconstrucţiei World Trade Center din New York, şi britanicul Norman Foster, arhitectul Parlamentului german şi al viaductului de la Millau, în Franţa. Lucrările ar fi trebuit să înceapă în 2011.
Printre şantierele în curs sau care vor demara, Albert al II-lea a menţionat noul spital, cartierele Annonciade şi Condamine, noul Yacht Club, la care Norman Foster este unul dintre cei care au conceput proiectul.
În competiţie, Norman Foster fusese integrat în grupul "Monte-Carlo Development Company", care reuneşte Saipem (Italia) şi Bouygues (Franţa), drept constructori, precum şi pe Michel Pastor (Monaco), printre acţionari. Daniel Libeskind era primul în grupul "Monte-Carlo Sea Land", la care mai participau arhitectul Arata Isozaki, constructorii Van Oord-Dragados, olandez, şi BEXIS, belgian.
Citește pe Antena3.ro