x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Feţele clienţilor Tesco, scanate pentru a se stabili ce reclame li se oferă pe un ecran în timp ce stau la coadă

Feţele clienţilor Tesco, scanate pentru a se stabili ce reclame li se oferă pe un ecran în timp ce stau la coadă

04 Noi 2013   •   15:23
Feţele clienţilor Tesco, scanate pentru a se stabili ce reclame li se oferă pe un ecran în timp ce stau la coadă

Benzinăriile Tesco, din Marea Britanie, vor instala lângă casele de marcat ecrane care vor arăta reclame în funcţie de sexul şi vârsta clienţilor, ale căror feţe vor fi scanate de o cameră video încorporată în ecran, scrie Daily Mirror.

Tehnologia OptimEyes, dezvoltată de compania Amscreen, va fi implementată în cele 450 de staţii de alimentare ale Tesco din Marea Britanie şi va funcţiona în baza unui contract pe cinci ani.

Se estimează că aproximativ cinci milioane de clienţi se vor uita săptămânal la ecranele instalate lângă casele de marcat, opţiunea de a se putea afişa reclame în funcţie de sexul şi vârsta clienţilor fiind foarte utilă celor care cumpără spaţiu de reclamă.

Criticii măsurii spun că această tehnologie aminteşte de cea din filmul SF "Minority Report" în care identitatea clienţilor era recunoscută atunci când intrau în magazine, oferindu-li-se reclame personalizate.

Simon Sugar, directorul executiv al companiei Amscreen, spune însă că acesta este viitorul în publicitate.

"Acesta este următorul pas în industria publicităţii. Clienţii merită să ştie nu doar câţi oameni le văd reclamele, dar şi cine sunt ei. Este adevărat că seamănă cu ce am văzut în Minority Report, însă această metodă ar putea schimba felul în care se face comerţ şi vrem să montăm astfel de ecrane în cât mai multe magazine".

Nick Pickles, de la ONG-ul "Big Brother Watch", care militează pentru protejarea datelor private ale cetăţenilor, spune că un astfel de pas nu ar trebui făcut fără consimţământul persoanelor ale căror feţe vor fi scanate.

"Dacă oamenilor li s-ar spune că de fiecare dată când intră într-un magazin, un cabinet medical sau la o firmă de avocatură, camera de supraveghere din colţ încearcă să afle cine sunt, probabil că ar evita acele locuri", a declarat acesta.

Ecranele montate la casa de marcat detectează numărul de potenţiali privitori, sexul acestora şi categoria de vârstă: (copii - 0 - 15 ani, tineri adulţi 15 - 35 de ani, adulţi 35 - 65 de ani, peste 65 de ani).

Sistemul de scanare ia în calcul anumite trăsături faciale sau zone luminoase şi zone întunecate în raport cu anumite puncte de referinţă. De exemplu, zonele întunecate detectate în stânga şi dreapta bărbiei sugerează că persoana are părul lung şi că ar putea fi femeie. Totuşi, o singură astfel de trăsătură nu indică automat sexul persoanei, fiind nevoie de o combinaţie de astfel de variabile pentru categorisirea persoanei.

O altă metodă de identificare a unei persoane este prezenţa ochelarilor, a pălăriilor sau eşarfelor. Camerele urmăresc şi mişcările persoanelor, pentru a determina că imaginea nu este a unui poster.

În condiţii optime, camerele pot detecta cu acurateţe numărul sexul şi categoria de vârstă a persoanelor în proporţie de 98%.

Potrivit Amscreen, imaginile clienţilor nu vor fi stocate, ele servind doar la identificarea categoriei în care aceştia se încadrează pentru a se genera pe moment reclama relevantă. 

×
Subiecte în articol: recunoastere faciala tesco