Dintr-un studiu realizat de Kelkoo – serviciul european online de comparare a preţurilor înfiinţat în Franţa, în 1999, ce le oferă cumpărătorilor informaţii despre produsele pe care vor să le achiziţioneze, despre preţuri şi vânzător – reiese că din Marea Britnie rentează să-ţi faci cumpărăturile pentru coşul zilnic.
Astfel, Kelkoo a calculat şi comparat preţurile coşului cu produse de consum curent în 11 ţări europene, luând în calcul 124 de produse din 12 categorii. Din această analiză a reieşit că, de la cărţi şi jucării, până la produsele alimentare, Marea Britanie oferă pentru achiziţiile online cele mai avantajoase preţuri, coşul de cumpărături având o valoare cu 34% mai mică decât media din celelalte ţări vizate de studiu.
După Marea Britanie, Germania este mai avantajoasă, cu 17,5 %, urmată de Italia, cu 17,3%, Suedia, cu 16,4%, Belgia, cu 13,9% şi Franţa, cu 12,4%.
La polul opus, se află Danemarca, al cărui coş e mai scump cu 83,2% decât media din celelalte ţări, urmată de Norvegia, cu 47% şi Olanda, cu 8,7%.
Kelkoo a comparat coşurile europene cu cel din Statele Unite, ajungând la concluzia că acolo este şi mai ieftin decât cel britanic, 35,4 % decât media din ţările europene analizate.
Sunt însă şi avantaje şi dezavantaje particulare, ca, de pildă, în Franţa, unde consolele pentru jocurile video sunt mai scumpe cu 15,5% decât în celelalte ţări analizate. De asemenea, în SUA, o maşină se vinde, în medie, cu 17.778 de euro, pe când în Danemarca, de pildă, un vehicul de aceeaşi categorie costă 53.464 de euro.
Având în vedere toate acestea, Kelkoo s-a oferit să sprijine iniţiativa legislativă a PE, care are în vedere să dezvolte achiziţiile online transfrontaliere, prin facilitarea şi securizarea comerţului online între statele membre ale Uniunii, prin intermediul Directivei privind Drepturile Consumatorilor.
Nicolas Jornet, directorul Kelkoo France, a remarcat faptul că “numai 25% dintre comercianţii virtuali reuşesc să-şi vândă produsele peste graniţă, în timp ce numai 30 de milioane cumpărători online din Europa din cele 150 de milioane cumpără prin acest sistem. Diferenţa de preţuri relevată de studiu arată că s-ar putea face economii substanţiale în buzunarul consumatorilor prin comerţul online “fără frontiere”, dacă acest sistem ar deveni mai simplu şi ar fi mai bine securizat.