Italia ocupă primul loc în Europa în ceea ce priveşte consumul de produse contrafăcute, ceea ce este rezultatul unei adevărate probleme culturale, a explicat preşedintele Senatului italian, Pietro Grasso.
Cine cumpără produse contrafăcute ajută criminalitatea, a subliniat acest fost procuror naţional anti-mafia, în cursul prezentării unei campanii europene contra acestui fenomen care generează în fiecare an 200 de miliarde de euro cifră de afaceri în lume.
Contrafacerea împiedică creşterea, generează evaziune fiscală, face să prospere criminalitatea şi pune în pericol numeroase locuri de muncă în Europa, a subliniat fostul magistrat, considerând necesară educarea consumatorului.
Potrivit unui sondaj pe internet realizat de Coldiretti, Federaţia Naţională a agricultorilor, şi publicat luni, 52 % din italieni au declarat că au cumpărat deja un produs contrafăcut, cu preferinţă (29%) pentru haine şi accesorii (poşete, curele, portofele), copii ale celor mai mari mărci de lux.
Raportul anual al poliţiei financiare şi vamale publicat luni arată că, în 2013, în Italia au fost confiscate 130 de milioane de produse contrafăcute, ceea ce reprezintă o creştere cu 25% comparativ cu anul 2012.