Jurnaliştii italieni de la "Il Giornale” au reuşit să dea de urma lui Ursu, românul stabilit în Italia, în proprietatea căruia se află nu mai puţin de 2.870 de automobile. Poliţiştii italieni au ratat însă reţinerea lui, deşi ştiau că este implicat în traficul cu automobile furate, în trafic de cupru şi în imigraţia clandestină.
Jurnaliştii italieni de la "Il Giornale” au reuşit să dea de urma lui Ursu, românul stabilit în Italia, în proprietatea căruia se află nu mai puţin de 2.870 de automobile. Poliţiştii italieni au ratat însă reţinerea lui, deşi ştiau că este implicat în traficul cu automobile furate, în trafic de cupru şi în imigraţia clandestină.
Omul care are în proprietate 2.870 de automobile locuia aici, pe această străduţă liniştită, în spate la via Padova, şi ar fi putut fi arestat – spun jurnaliştii de la "Il Giornale”. Împreună cu el ar fi putut fi reţinut şi unul din cele 2.870 de automobile: un Fiat Bravo condus de un rrom de 22 de ani, care, în duminica Paştilor (nr. Paştele catolic), a intrat într-o Alfa Romeo condusă de Maria Romano (52 de ani). Italianca a murit în urma impactului. Accidentul s-a petrecut între Torino şi Settimo.
Şoferul, Radu Bodganu, a fost arestat. Dar maşina pe care o conducea era înregistrată pe numele eroului nostru: Micu ursu, născut la Reşiţa, în România, la 4 martie 1987. Când carabinierii au verificat la banca de date unde sunt înregistrate automobilele, au rămas cu gura căscată. Pentru că Ursu a înregistrat pe numele lui, în ultimii ani, nu mai puţin de 2.870 de autoturisme. "O fantomă” – aşa l-au caracterizat ziarele italiene. Dar Ursu e mai mult decât o fantomă. E un om în carne şi oase, care a putut să-şi vadă de afacerile sale, până în ziua accidentului comis cu o maşină aflată în proprietatea sa.
Cartierul general al lui Ursu a fost pe o străduţă de periferie care se cheamă via Bassano del Grappa. La numărul 28, într-o vilă cohetă, cu trei etaje, stătea Ursu de câţiva ani. L-au ajutat să-şi găsească locuinţa – un apartament de două cameră din vilă - cei de la Caritas (n.r - organizaţie care se ocupă de imigranţi şi de persoane aflate în dificultate, în Italia), care l-au convins pe proprietar să facă un act de binefacere pentru un tânăr imigrant. Dar după ce s-a văzut cu cheile locuinţei în mână, a început nebunia. În apartament au sosit câteva zeci de persoane: bărbaţi, femei, copii şi nu a durat mult până au început neînţelegerile cu vecinii italieni. Aceştia şi-au dat seama că în locuinţa lui Ursu se petrec afaceri stranii. În fiecare zi, în cutia poştală a românului veneau zeci de scrisori recomandate. Toate amenzi. Ursu râdea şi el arunca.
La 12 iunie 2006, Ursu a mers la Camera de comerţ şi şi-a deschis propria firmă. Obiectul de activitate: comerţ engros şi cu amănuntul de autovehicule. Nimeni nu s-a întrebat cum un român de 18 ani, abia venit în Italia, s-a lansat aşa în lumea afacerilor. Pe numele lui Ursu şi al firmei sale au început să fie înregistrate sute şi sute de maşini. La sediul din via Bassano nu s-a văzut însă nici urmă din aceste automobile.Pentru că, în realitate, Ursu nu era decât un intermediar în stil mare, care primea bani ca să înregistreze pe numele său autoturisime pentru infracţiuni de orice gen, de la furturi organizate, la furtul de cupru şi imigraţie clandestină.
Vecinii din vilă s-au dus la comisariat, la carabinieri, şi au povestit ce se întâmplă sub ochii lor, dar n-au avut parte de nici o reacţie. "Mergeţi la ziare!”, a fost sfatul pe care l-au primit. Afacerile lui Ursu au continuat în linişte. Până duminica trecută, când echilibrul bandei a fost deranjat. După accidentul în care a fost implicată una din maşinile lui Ursu, acesta şi banda lui au încărcat tot ce aveau într-o furgonetă şi au dispărut fără urmă.
La 12 iunie 2006, Ursu a mers la Camera de comerţ şi şi-a deschis propria firmă. Obiectul de activitate: comerţ engros şi cu amănuntul de autovehicule. Nimeni nu s-a întrebat cum un român de 18 ani, abia venit în Italia, s-a lansat aşa în lumea afacerilor. Pe numele lui Ursu şi al firmei sale au început să fie înregistrate sute şi sute de maşini. La sediul din via Bassano nu s-a văzut însă nici urmă din aceste automobile.Pentru că, în realitate, Ursu nu era decât un intermediar în stil mare, care primea bani ca să înregistreze pe numele său autoturisime pentru infracţiuni de orice gen, de la furturi organizate, la furtul de cupru şi imigraţie clandestină.
Vecinii din vilă s-au dus la comisariat, la carabinieri, şi au povestit ce se întâmplă sub ochii lor, dar n-au avut parte de nici o reacţie. "Mergeţi la ziare!”, a fost sfatul pe care l-au primit. Afacerile lui Ursu au continuat în linişte. Până duminica trecută, când echilibrul bandei a fost deranjat. După accidentul în care a fost implicată una din maşinile lui Ursu, acesta şi banda lui au încărcat tot ce aveau într-o furgonetă şi au dispărut fără urmă.
Citește pe Antena3.ro