x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Mediocritatea şcolii de modă nouă

Mediocritatea şcolii de modă nouă

de Mihaela Biliovschi    |    18 Oct 2007   •   00:00
Mediocritatea şcolii de modă nouă

Corespondenţă din Washington
Bomba a venit acum patru ani. Elevii americani sunt printre cei mai slabi la matematică. Şi la ştiinţe. Nici la citire nu reuşesc să treacă de pragul mediocrităţii. Iar la "rezolvarea problemelor", elevii americani cu vărsta de 15 ani s-au clasat pe locul 26 intre cele 38 de ţări participante.

Corespondenţă din Washington
Bomba a venit acum patru ani. Elevii americani sunt printre cei mai slabi la matematică. Şi la ştiinţe. Nici la citire nu reuşesc să treacă de pragul mediocrităţii. Iar la "rezolvarea problemelor", elevii americani cu vărsta de 15 ani s-au clasat pe locul 26 intre cele 38 de ţări participante.


Conform Fundaţiei Naţionale pentru Ştiinţă din SUA, ţările cu elevii cel mai bine pregătiţi in Ştiinţă sunt Finlanda, Japonia, Coreea de Sud, Australia, Republica Cehă, Canada şi altele. Statele Unite s-au clasat pe locul 19 la această categorie, după Ungaria, Polonia şi Republica Slovacă.


CHESTIUNE DE BANI? Şi nu banii le-au lipsit americanilor pentru a-şi face sistemul de invăţămănt funcţional şi rentabil. Statistici publicate de PISA (Programul de Evaluare Internaţională a Elevilor) arată că Republica Cehă, de exemplu, a cheltuit doar o treime din banii pe care SUA i-au alocat pe cap de elev. Căteva rapoarte ale opiniei publice au arătat că nici părinţii nu sunt conştienţi de importanţa ştiinţei. Mulţi nu s-au arătat convinşi de faptul că odraslele lor ar trebui să aibă pregătire in matematică şi ştiinţă pentru a supravieţui in economia zilelor noastre.


CRIZA DE PROFESORI. Lipsa cadrelor didactice cu pregătire superioară ar fi un principal motiv pentru situaţia derutantă. Aşa au explicat membri ai Bordului Naţional pentru Ştiinţă in faţa comitetului pentru Educaţia Cercetării şi Ştiinţei din cadrul Congresului American. Argumentul este susţinut de bord şi intr-o lucrare ce va apărea curănd pe piaţă: "Naţiunea se confruntă cu o lipsă acută de profesori calificaţi care sunt pregătiţi adecvat şi susţinuţi să predea in mod eficient materii STEM (Ştiinţă, Tehnologie, Inginerie şi Matematică)."


VIOLENŢA. In aşteptarea noilor rezultate ale studiilor statistice realizate de PISA (pe anul 2006), mass-media şi opinia publică americane dezbat pe micile ecrane fie comportamentul violent al elevilor, fie cel indencent, scandalos al profesorilor. De exemplu, săptămăna trecută, părinţii americani au aflat, de pe site-ul Youtube.com, o metodă inedită prin care o profesoară dorea să atragă atenţia elevilor. Profa şi-a adus pompoanele in faţa clasei şi le-a dat copiilor o lecţie de majoretă. O altă Doa’nă


Profesoară şi-a pus fotografiile nud pe Internet, pe motiv că ceea ce face ea in timpul liber e chestiune care o priveşte. O a treia a cerut voie de la directorul şcolii să-şi aducă pistolul la orele de curs pentru că se teme de ameninţările fostului ei soţ.


Programul PISA pe 2006 a inclus pentru prima dată şi Romănia, deşi ţara noastră nu este membră cu drepturi depline a Organizaţiei de Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD). Rezultatele vor fi date publicităţii abia pe 4 decembrie.

×
Subiecte în articol: externe