Jurnalul.ro Ştiri Externe NASA planifică noi misiuni pe Venus, după mai bine de două decenii

NASA planifică noi misiuni pe Venus, după mai bine de două decenii

03 Iun 2021   •   09:20
NASA planifică noi misiuni pe Venus, după mai bine de două decenii

NASA va trimite două misiuni pe Venus până în 2030, cu scopul de a descoperi compoziţia atmosferei şi caracteristicile geologice ale planetei.

NASA îşi doreşte să trimită noi misiuni de cercetare pe planeta Venus până în 2030. Pentru a-şi atinge scopul, agenția a primit finanţare din partea guvernului american de 500 de milioane de dolari pentru dezvoltarea fiecăreia dintre cele două misiuni, numite DAVINCI + şi VERITAS.

Agenţia Spaţială Americană a anunțat că misiunile vizează îmbunătăţirea înţelegerii atmosferei planetei şi a caracteristicilor sale geologice.

DAVINCI + va măsura compoziţia atmosferei dense a planetei Venus şi va explora modul în care a evoluat.

Între timp, VERITAS va cartografia suprafaţa planetei din orbită pentru a putea înţelege natura sa geologică şi de ce s-a dezvoltat atât de diferit faţă de Pământ.

Oamenii de ştiinţă presupun că a doua planetă din sistemul solar împărtăşeşte caracteristici comune la nivelul suprafeţei care pot fi comparabile cu continentele Pământului şi sugerează că pe Venus ar exista plăci tectonice.

„Sperăm că aceste misiuni vor contribui la înţelegerea noastră asupra modului în care a evoluat Pământul şi de ce este în prezent locuit atunci când alte planete din sistemul nostru solar nu sunt”, a declarat administratorul Agenţiei Spaţiale Americane, Bill Nelson.

Ultima misiune către Venus a fost în 1994, când sonda spaţială Magellan a plonjat în atmosfera fierbinte a planetei pentru a culege informaţii despre aceasta, relateaza Sky News.

(sursa: Mediafax)