Multimiliardarul a numit, de asemenea, fabricile din Berlin și Austin, Texas, "furnale gigantice de bani".
Blocajele Covid-19 din China din acest an, inclusiv în Shanghai, unde Tesla are o fabrică uriașă, au făcut tot mai dificilă activitatea producătorilor.
În ultimele săptămâni, Musk a avertizat cu privire la reducerea locurilor de muncă la firmă.
Uzinele "pierd miliarde de dolari în acest moment. Există o tonă de cheltuieli și aproape nicio producție", a adăugat el într-un interviu acordat celor de la Tesla Owners of Silicon Valley, un club recunoscut de companie.
Musk a declarat că așa-numitele gigafabrici se luptă să crească producția de când au fost deschise, la începutul acestui an.
Site-ul Tesla din Austin produce în prezent un număr "minuscul" de mașini, în parte din cauza faptului că unele componente pentru bateriile sale au fost "blocate" într-un port chinezesc "fără ca cineva să le mute efectiv", a spus el.
"Toate acestea se vor rezolva foarte repede, dar necesită multă atenție", a adăugat Musk.
Interviul a fost înregistrat la sfârșitul lunii trecute, dar această parte a conversației a fost postată miercuri.
Autoritățile din China au blocat mai multe orașe la începutul acestui an ca răspuns la o creștere a infecțiilor cu Covid-19.
Au fost impuse restricții dure privind circulația persoanelor și a materialelor, inclusiv în centrul financiar, de producție și de transport maritim din Shanghai.
Musk a declarat că închiderea Shanghaiului a fost "foarte, foarte dificilă" pentru Tesla, care ar fi oprit cea mai mare parte a producției la gigafabrica sa din oraș timp de câteva săptămâni.
Site-ul va fi în mare parte închis din nou timp de două săptămâni luna viitoare pentru lucrări de modernizare, potrivit agenției de știri Reuters. Aceasta are ca scop creșterea producției sitului, apropiindu-l de obiectivul companiei ca uzina să producă 22.000 de mașini în fiecare săptămână, potrivit raportului.
Tesla nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii din partea BBC.
Săptămâna trecută, compania a majorat prețul întregii sale game de mașini în SUA cu aproape 5%, deoarece costul materiilor prime, inclusiv al aluminiului și litiului, a crescut.
Săptămâna aceasta, Musk a declarat că Tesla intenționează să renunțe la 3,5% din forța sa de muncă la nivel mondial, după ce anterior a spus că are un "sentiment super rău" în legătură cu economia.
Între timp, constructorul auto german BMW a declarat joi că a început oficial producția la noua sa fabrică de 2,2 miliarde de dolari din orașul Shenyang din nord-estul Chinei.
BMW a declarat că uzina, care este a treia din China, va crește producția anuală în această țară de la 700.000 la 830.000 de unități.
(sursa: Mediafax)