x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Poşta austriacă, amendată cu 18 milioane de euro pentru o bază de date a presupuselor afinităţi politice ale clienţilor

Poşta austriacă, amendată cu 18 milioane de euro pentru o bază de date a presupuselor afinităţi politice ale clienţilor

29 Oct 2019   •   21:24
Poşta austriacă, amendată cu 18 milioane de euro pentru o bază de date a presupuselor afinităţi politice ale clienţilor

Poşta austriacă a fost condamnată la plata unei amenzi de 18 milioane de euro pentru că a creat o bază de date cu privire la opiniile politice prezumtive ale clienţilor săi, a informat marţi Ministerul Justiţiei, potrivit AFP.

Poşta austriacă a anunţat în ianuarie că va şterge baza de date cuprinzând informaţiile de natură politică despre clienţii săi, după ce a fost comparată cu Facebook de către activiştii pentru apărarea vieţii private.

Autoritatea austriacă de protecţie a datelor (DSB) a dictat o sancţiune administrativă de 18 milioane de euro, după ce a descoperit că Poşta încălca reglementările privind protecţia datelor, a informat Ministerul Justiţiei, într-un comunicat de presă.

Poșta austriacă, o companie cotată la bursă, dar controlată de statul austriac, va face recurs la această decizie.

Site-ul de investigaţii „Addendum” a dezvăluit că Poşta stabilea presupusele afinităţi politice ale clienţilor săi pentru a vinde aceste informaţii unor partide politice. Dezvăluirea a declanşat o vie controversă în Austria, într-un context de îngrijorare legată de protecţia datelor personale.

Compania poştală a recunoscut această practică de lungă durată, dar a explicat că nu este una ilegală, întrucât este vorba despre un calcul al probabilităţilor, care nu dezvăluie „comportamentul electoral efectiv al persoanelor”.

Investigaţia realizată de „Addendum” a relevat că Poşta austriacă a vândut informaţii despre numele, vârsta, adresa şi sexul a circa 3 milioane de persoane, adică peste o treime din populaţia ţării. În cazul a 2,2 milioane de clienţi, aceste date includeau şi afinitatea politică presupusă.

Această activitate aduce companiei 200 de milioane de euro pe an.

Poşta îşi va continua însă celelalte activităţi de marketing ţintit.

Mai multe organizaţii civice i-au îndemnat pe clienţii Poştei să depună plângeri, subliniind că aceasta a încălcat regulamentul european privind protecţia vieţii private şi făcând o paralelă cu o serie de scandaluri legate de acest subiect care au afectat Facebook.

AGERPRES

×
Subiecte în articol: poșta austriacă