x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe PREA COOL! / Adio lux în plină criză

PREA COOL! / Adio lux în plină criză

de Mihaela Matachita    |    10 Dec 2008   •   00:00

Schimbarea este subtilă, dar conştientizarea bruscă a preţurilor a dus la prima recesiune a vânzărilor produselor de lux din ultimii aproape 20 de ani, a relatat cotidianul International Herald Tribune (IHT).



Case mari, precum Bulgari, Burberry, Cartier, Montblanc, renunţă, mai mult de nevoie decât de voie, la  ceea ce IHT a numit "predilecţia tradiţională către strălucire. În industria produselor de lux, vânzările au cunoscut un boom începând din anii 1990, ca urmare a creşterii clasei de mijloc superioare. Astfel, firme europene au devenit giganţi mondiali, iar artere precum Fifth Avenue, Bond Street şi Champs Elysees sunt acum adrese chic. Cel mai edificator exemplu este Bulgari. Când Francesco Trapani a preluat conducerea în 1984, existau numai cinci magazine. Acum, Bulgari are 259. Cererea pentru combinaţiile curajoase de safire, diamante şi smaralde Bulgari a părut nemărginită, câştigurile companiei depăşind 1,1 miliarde de euro. Succesul părea etern, astfel că, în timp ce Wall Street-ul se prăbuşea, Trapani prezida, toamna aceasta, lansarea cu "lux, fast, montaj” şi petreceri "di granda”  a unui magazin Bulgari la Paris şi a altuia în Qatar, primul de acest fel în Orientul Mijlociu.

VINE FRIGUL
Dar visul frumos s-a terminat. Începe coşmarul. Vânzările companiei creatoare de bijuterii au crescut în trimestrul doi cu doar 2 procente. Analiştii nu cred într-o recuperare în trimestrul patru - perioadă care în mod normal aduce câştiguri imense. Mai mult, este de aşteptat ca cererea de produse de lux să scadă cu trei procente anul viitor, ajungând la 7 la sută, potrivit unui studiu realizat de Bain & Company şi  citat de IHT. Ar fi prima scădere înregistrată în acest sector, din anii 1990.

La Burberry situaţia e la fel. Richemont, proprietarul Cartier şi Montblanc, limitează numărul lansărilor la doar câteva pieţe în dezvoltare din Orientul Mijlociu şi Asia. Iar Bulgari îşi renegociază contractele de închiriere a spaţiilor, pentru a obţine economii şi face presiuni asupra furnizorilor pentru a preţuri mai mici la diamante, safire şi alte… materii prime.

×
Subiecte în articol: externe