x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Profitul şi vânzările Swatch au fost afectate de francul puternic

Profitul şi vânzările Swatch au fost afectate de francul puternic

03 Feb 2016   •   15:19
Profitul şi vânzările Swatch au fost afectate de francul puternic

Grupul elveţian Swatch Group, cel mai mare producător mondial de ceasuri, a raportat miercuri o scădere peste aşteptări de 21% a profitului net în anul 2015, până la 1,12 miliarde de franci elveţieni (1,10 miliarde de dolari), ca urmare a declinului vânzărilor, pe fondul aprecierii monedei elveţiene, transmite Reuters.

Cu toate acestea, Swatch a propus menţinerea nemodificată a dividendelor la 7,50 franci pentru fiecare acţiune la purtător şi la 1,50 euro pentru fiecare acţiune înregistrată. De asemenea, Swatch a informat că în perioada 2016-2019 va lansa un nou program de răscumpărare de acţiuni în valoare de până la un miliard de franci.

Anul trecut, vânzările Swatch au scăzut cu 3% până la 8,45 miliarde de franci. Analiştii intervievaţi de Reuters se aşteptau la un profit net de 1,195 miliarde de franci şi vânzări de 8,66 miliarde de franci. Profitul operaţional al grupului care produce mărcile de ceasuri Breguet, Omega şi Tissot a scăzut cu 17,2% în ritm anual până la 1,45 miliarde franci.

'Anul financiar 2015 a fost modelat de şocul valutar provocat de Banca Naţională a Elveţiei (SNB) care a decis să renunţe la cursul minim de schimb franc-euro la începutul anului', a informat compania.

Decizia SNB a provocat dificultăţi exportatorilor elveţieni în condiţiile în care francul s-a apreciat cu până la 20% în raport cu moneda euro. Luna trecută, Federaţia Industriei de Orologerie din Elveţia (FHS) a informat că livrările de ceasuri (un sinonim pentru exporturi - n.r.) au scăzut cu 3,3% până la 21,52 miliarde franci (21,26 miliarde de dolari).

Cu 18 mărci de ceasuri, Swatch este prezentă în toate categoriile de la ceasurile de lux Breguet la ceasurile de plastic Swatch, o strategie care în trecut a ajutat compania să facă faţă momentelor când un anumit segment al pieţei era supus la presiuni. AGERPRES

×