Rusia are probleme in asigurarea motorizarilor de avioane si nave, in urma blocarii relatiilor cu Ucraina si aplicarii de sanctiuni din partea tarilor occidentale ca urmare a ocuparii Crimeei.
In Ucraina se afla unitati de fabricatie pentru motoare de avion, elicoptere si nave care nu mai livreaza comenzi pentru Rusia, ceea ce obliga la un program de restructurare si asimilare a motorizarilor pentru industra aeronautica si navala.
Vladimr Putin a fost informat de Dimitri Rogozin, vicepremier pentru Industra de Aparare, in legatura cu programul de asimilare a fabricatiei in Rusia a motorizarii pentru industria aerospatiala si maritima, un rezumat al discutie de la Kremlin din 3 august fiind difuzat de Administratia prezidentiala rusa.
Rogozin a spus ca Rusia produce pe teritoriul national gama de motoare de avion necesare, cu exceptia gamei de aparate Antonov(A12,A 24,A26,A 124), care se fabrica in Ucraina.
La Sankt Petersburg a fost lansata productia pentru elicopterele militare din clasa Kamov si MI, dar nu sunt acoperite motorizarile pentru elicopterele civile MI-26, fabricate la Zaporijie, in Ucraina, alte componete fiind dependente de importurile din Franta, Canada,SUA, acum blocate.
Au fost analizate si problemele pentru motorul NK-32 necesar bombardierului strategic TU-160 pentru care exista si un proiect de dezvoltare a fabricatiei impreuna cu China pentru un avion de transport militar.Rogozin a prezentat si alternativele de asigurare in Rusia a moroarelor turbina pentru programul naval.
COMENTARIU. Redarea discutiei cu amanunte tehnice denota ca programele de inzestrare a aviatiei militare si a flotei, (recent prezentate de Rogozin la Kaliningrad) pot fi temperate in urma intarzierilor in motorizari.