Ministerul sârb de Externe a afirmat că purtătoarea de cuvânt a NATO Oana Lungescu, care a postat pe contul său de Twitter o poză cu sloganul “NATO AIR - Just Do It”, a dat dovadă prin aceasta de lipsă de respect faţă de victimele sârbe ale bombardamentului NATO din 1999 asupra Iugoslaviei, adăugând că astfel de acţiuni dăunează cooperării dintre Serbia şi NATO, transmit agenţia Tanjug şi publicaţia In Serbia.
În replică, aceasta a explicat, într-o declaraţie pentru postul de radio B92, că postarea sa nu ar trebui interpretată ca o ofensă la adresa victimelor bombardamentului NATO, ci ca o formă de exprimare a recunoştinţei faţă de faptul că Alianţa a oprit atunci operaţiunile de purificare etnică din Kosovo.
NATO a reacţionat rapid şi a protejat populaţia din Kosovo în 1999, iar misiunea noastră de pace, KFOR, continuă să ofere un mediu sigur pentru toate persoanele din Kosovo în baza Rezoluţiei 1244 adoptată de Consiliul de Securitate al Naţiunilor Unite, a adăugat Lungescu.
În ziua în care s-au împlinit 15 ani de la lansarea bombardamentelor aeriene, purtătoarea de cuvânt a preluat imaginea postată iniţial de ministrul kosovar al Integrării Europene, Vlora Citaku, în care apare sloganul comercial al firmei producătoare de echipament sportiv NIKE, în care numele firmei a fost înlocuit de cel al NATO.
Biroul pentru Kosovo şi Metohia al Serbiei s-a declarat dezgustat de prestaţia Oanei Lungescu, remarcând că a transmis “felicitări cinice, sarcastice şi inumane” în ziua în care se comemorau morţii şi răniţii intervenţiei NATO din 1999.
“Tot ce putem să spunem este – ne dezguşti, Oana Lungescu!”, arată Biroul, într-o reacţie în care aminteşte că intervenţia NATO în Serbia, declanşată fără autorizarea Consiliului de Securitate al ONU, a durat 78 de zile şi s-a soldat cu 2.500 de morţi şi 12.500 de răniţi.
Oana Lungescu este purtător de cuvânt al NATO de la 1 decembrie 2010.