10:32 • „Români în Europa” este deviza sub care Guvernul României demarează o acţiune de mare amploare, menită să sensibilizeze italienii şi spaniolii faţă de românii care trăiesc şi muncesc în aceste ţări. Astfel, Agenţia pentru Strategii Guvernamentale a atribuit două contracte în valoare totală de 7,6 milioane de euro fără TVA firmelor Playteam şi Saatchi&Saatchi pentru realizarea acestei campanii.
„Români în Europa” este deviza sub care Guvernul României demarează o acţiune de mare amploare, menită să sensibilizeze italienii şi spaniolii faţă de românii care trăiesc şi muncesc în aceste ţări. Astfel, Agenţia pentru Strategii Guvernamentale a atribuit două contracte în valoare totală de 7,6 milioane de euro fără TVA firmelor Playteam şi Saatchi&Saatchi pentru realizarea acestei campanii.
AMEŢEALĂ CU POVEŞTI. Agenţia de Strategii Guvernamentale susţine că acest demers de imagine era inevitabil: "Campania îşi propune să prezinte o ofertă informaţională alternativă la discursul mediatic emoţional generat de actele infracţionale comise de unii cetăţeni de origine română în Italia şi Spania şi să asigure o reflectare coerentă şi corectă a realităţilor româneşti în spaţiul mediatic al Uniunii Europene, inclusiv în situaţii de criză mediatică". Directorul general din ASG, Dan Jurcan, a declarat că din sumele alocate vor fi realizate spoturi video, machete de presă, bannere pe internet, un documentar despre românii din cele două ţări cu tema "poveşti de succes" şi o pagină de internet dedicată acestei campanii. Va fi organizat totodată un eveniment intitulat "Casa România" - o casă unde fiecare cameră va fi dedicată unei acţiuni care să promoveze România: degustare de produse şi mîncăruri tradiţionale sau proiectarea unor imagini cu imigranţii români care s-au integrat. Proiectul mai prevede organizarea de vizite ale ziariştilor italieni şi spanioli în România. Ulterior, Agenţia pentru Strategii Guvernamentale va face o evaluare a impactului campaniei.