Site-ul de partajare de fisiere video YouTube, proprietate a grupului Google, a devenit una dintre cele mai importante surse de informare din lume, potrivit unui studiu realizat de centrul de cercetare american Pew, publicat in Statele Unite, informeaza AFP.
Acest studiu a evidentiat faptul ca subiectele de actualitate au fost cele mai cautate pe YouTube intr-o perioada de 15 luni, intre 2011 si 2012. Potrivit Mediafax, seismul si tsunami-ul din Japonia au reprezentat un subiect de interes major, generand 96 de milioane de vizionari pentru fisierele video referitoare la aceste catastrofe naturale, intr-o singura saptamana, in martie 2011.
Cu toate acestea, potrivit Pew Research Center, audienta informatiilor postate pe YouTube, un site care isi are originea in inregistrarile video realizate de amatori, cu copiii lor sau animalele de companie, ramane inferioara celei detinute de clasicele buletine de stiri televizate.
"Insa YouTube este un loc in care consumatorii pot sa isi fixeze propriul lor «meniu» de informatii si sa le vizioneze atunci cand vor - este un sistem de informatii video la cerere", se afirma in acelasi raport.
"In cazul seismului si tsunami-ului din Japonia (...), aceasta catastrofa a ramas pe locul intai in topul inregistrarilor video de actualitate, timp de trei saptamani consecutiv", precizeaza autorii studiului. A fost cel mai important subiect de actualitate pentru acest site in anul 2011.
In ceea ce priveste sectorul informatiilor, aceasta evolutie reprezinta o "provocare".
"Producatorii de informatii pot sa foloseasca site-ul pentru a-si creste audienta, pentru a gasi inregistrari video realizate de amatori, pentru a-si instala marca proprie si a genera incasari. In acelasi timp, site-ul de partajare de fisiere video reprezinta inca o platforma noua, pe care trebuie sa o intelegi si la care trebuie sa te adaptezi", se afirma in acelasi raport.
YouTube sustine ca peste 72 de ore de inregistrari video sunt postate pe site in fiecare minut si ca peste patru miliarde de fisiere video sunt vizionate in fiecare zi.
Aproximativ 39% din fisierele video de actualitate sunt filmate de internauti. Circa 51% poarta logoul unei surse de informare, dar, chiar si printre acestea, unele par a nu fi fost realizate de jurnalisti profesionisti. Aproape 5% din totalul fisierelor postate provin de la companii si grupuri politice, iar 5% raman neidentificate.