Dacă va fi susținută, o redresare în sectorul serviciilor ar putea atenua îngrijorările că redresarea economică post-pandemică a Chinei ar putea pierde în curând din avânt, în condițiile în care piața imobiliară este încă slabă, vastul sector de producție este slab, iar exporturile se confruntă perspective potrivnice persistente.
Chinezii dornici de călătorii au efectuat 274 de milioane de călătorii interne în timpul vacanței de cinci zile care a început sâmbătă, o creștere de 70,8% față de anul precedent și cu 19% mai mult decât în cursul anului 2019, a precizat Ministerul Culturii și Turismului pe site-ul său.
În timpul acestor călătorii, turiștii chinezi au cheltuit 148 de miliarde de yuani (21 de miliarde de dolari), o creștere de 128,9% față de anul precedent și la același nivel cu cel din 2019.
Cifrele din vacanța de 1 Mai din acest an - primul sezon de călătorie fără restricții de la pandemie încoace - sunt monitorizate ca un indicator al sănătății economice a Chinei.
Datele oficiale de duminică au arătat că activitatea din sectorul neproductiv din China a crescut în aprilie, deși într-un ritm mai lent decât în martie.
„Datele solide privind turismul de vacanță, împreună cu indicele PMI al serviciilor din aprilie, încă solid, sunt de bun augur pentru consumul și redresarea serviciilor în lunile următoare, în pofida încetinirii ritmului de creștere a producției”, a scris Goldman Sachs într-o notă.
„Acest lucru adaugă, de asemenea, convingere la prognoza noastră de creștere a PIB-ului în 2023, peste consens (6,0%)”.
Următoarea etapă a redresării consumului se va baza pe o creștere mai mare a veniturilor și pe îmbunătățirea încrederii consumatorilor, ceea ce va face modelul de redresare mai sustenabil, a adăugat Goldman Sachs.
Managerul de active Vontobel a declarat că este de părere că redresarea Chinei ar trebui să se accelereze, ceea ce va aduce beneficii companiilor care se adresează consumatorilor interni în domeniul petrecerii timpului liber și al comerțului electronic, precum și companiilor axate pe călătorii din China și din întreaga Asie.
Încasările totale ale filmelor de 1 Mai din acest an au depășit 1,5 miliarde de yuani până la sfârșitul perioadei de vacanță, situându-se pe locul trei în ceea ce privește încasările de 1 Mai din istoria cinematografiei chineze, a anunțat joi televiziunea de stat.
Boom-ul călătoriilor din timpul vacanței de mai „poate fi considerat un punct de cotitură al sectorului turistic din China”, a declarat miercuri agenția oficială de presă Xinhua.
Academia de Turism din China estimează că în acest an vor fi efectuate aproximativ 4,55 miliarde de călătorii turistice interne, în creștere cu 73% față de 2022, a precizat Xinhua.
(sursa: Mediafax)