x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Un număr record de nave și echipaje sunt abandonate în lume, fără plată, hrană sau bani de drum

0
09 Oct 2021 - 22:00
Un număr record de nave și echipaje sunt abandonate în lume, fără plată, hrană sau bani de drum

Companiile aflate în dificultate renunță la navele prea scumpe pentru a fi reparate sau prea greu de vândut, abandonând marinarii în porturi sau în larg, scrie Wall Street Journal.

Un inginer blocat pe o navă de marfă abandonată în portul Constanța a așteptat patru ani pentru a fi plătit și a se întoarce acasă.

În largul coastelor Somaliei, un echipaj care așteaptă să fie plătit lâncezește pe o porțiune din Oceanul Indian împânzită de pirați, în timp ce nava lor ia încet-încet apă. Alți 14 navigatori, blocați pe o navă de marfă în largul coastei Iranului, au rămas fără hrană și combustibil. Unii s-au gândit să se sinucidă.

"Nu putem supraviețui aici", a declarat un inginer de la bordul navei MV Aizdihar, abandonată în largul orașului iranian Bandar Abbas. "Vă rugăm să ne ajutați". El a vorbit prin intermediul unei înregistrări video la începutul acestui an.

Industria navală de 14.000 de miliarde de dolari, responsabilă pentru 90% din comerțul mondial, a lăsat în urmă ceea ce pare a fi un număr record de marinari abandonați pe nave de marfă. Cazurile de abandon sunt consemnate atunci când armatorii nu plătesc echipajele două sau mai multe luni sau nu acoperă costurile de trimitere acasă a membrilor echipajului, potrivit Organizației Maritime Internaționale, o agenție a Națiunilor Unite.

Anul trecut, numărul de astfel de cazuri raportate a crescut de peste două ori, ajungând la 85, de la 40 în 2019. Anul acesta va fi mai rău.

Mai mult de 1.000 de navigatori sunt în prezent abandonați pe nave, potrivit estimărilor Federației Internaționale a Lucrătorilor din Transporturi. Adevăratul număr este probabil mai mare, pentru că mulți membri ai echipajelor sunt reticenți în a vorbi. Mohamed Arrachedi, coordonator al sindicatului pentru Orientul Mijlociu, a declarat că primește zeci de mesaje WhatsApp de la marinarii disperați din întreaga lume: "Este o criză umanitară globală."

În Emiratele Arabe Unite, o companie de transport maritim a abandonat șapte nave de containere în ultimele luni, lăsând în urmă zeci de membri ai echipajelor, fiecăruia datorându-i-se salariul pe un an. Un echipaj format din cinci oameni, izolat lângă o stațiune turistică din Dubai, care a trăit doar cu orez timp de 10 luni, a scăpat recent de un calvar de patru ani.

Anul trecut, un echipaj format în majoritate din egipteni a fost abandonat în Sudan. Nava a fost apoi vândută și a fost condusă de un echipaj majoritar sudanez, care a fost, de asemenea, abandonat în Egipt. Trei dintre ei se află încă la bord, plutind în largul Canalului Suez, în cea de-a noua lună fără plată.

Creșterea numărului de cazuri a determinat trei dintre cele mai mari națiuni maritime din lume - China, Indonezia și Filipine - să propună în august înființarea unui fond mutual de urgență pentru navigatori, pentru a ajuta echipajele abandonate.

Întreruperile comerciale cauzate de pandemie și natura industriei maritime globale competitive și puțin reglementate au contribuit la creșterea numărului de marinari abandonați.

Consolidarea industriei a dat naștere la o jumătate de duzină de firme de transport maritim care transportă majoritatea containerelor din lume, obținând profituri record din cel mai bun trimestru din istorie al transportului maritim de mărfuri în ultimele trei luni ale anului 2020, potrivit managerului de investiții Blue Alpha Capital, cu sediul la New York.

Aceste firme au alungat concurenții care conduc nave mai mici și mai degradate. Atunci când datoriile se acumulează sau când costul reparațiilor devine prea mare, unele firme aleg să abandoneze o navă sau să o vândă la fier vechi.

Atunci când companiile de transport maritim rămân fără bani, membrii echipajului se trezesc adesea fără nimic, cu excepția unei nave abandonate pe care se adăpostesc.

Unele guverne le cer marinarilor să rămână la bord ca garanți până când proprietarii de nave plătesc autorităților portuare taxele de acostare și alte taxe.

Mai des, marinarii refuză să debarce, convinși că nu vor recupera niciodată lunile sau anii de salarii pierdute dacă pleacă. În general, marinarii blocați la bord împrumută bani de la prieteni și familie pentru a se hrăni.

Mulți spun că vor rămâne pe loc până când nava va fi vândută la fier vechi, ceea ce poate dura ani de zile, decât să plece acasă cu mâna goală.

În conformitate cu Convenția privind munca maritimă, un tratat susținut de ONU în vigoare din 2013, proprietarii de nave de marfă sunt obligați să dețină o asigurare pentru a se ocupa de echipajele abandonate. Multe națiuni din Orientul Mijlociu nu au semnat tratatul și nu-l aplică, permițând ca țărmurile lor să devină cimitire pentru navele abandonate.

 

(sursa: Mediafax)

Citeşte mai multe despre:   nave abandonate

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

168 de paturi de terapie intensivă libere în România pentru pacienții cu COVID-19

168 de paturi de terapie intensivă libere în România pentru pacienții cu COVID-19
În România sunt disponibile, sâmbătă, 168 de paturi de terapie intensivă pentru pacienții în stare gravă, cu COVID-19, dintre care 23 sunt în București. Conform datelor existente în aplicația alerte.ms,...

Ministrul Educației, despre testele de salivă: Avem o problemă în plus. Au fost livrate dezasamblate

Ministrul Educației, despre testele de salivă: Avem o problemă în plus. Au fost livrate dezasamblate
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat despre testele de salivă care au fost livrate pe componente că reprezintă o problemă în plus deoarece trebuie să fie asamblate de profesori. Totuși, problema nu es...

Specialiștii explică apariția tulpinii Omicron în Africa: Vaccinurile, monopolizate de țările bogate

Specialiștii explică apariția tulpinii Omicron în Africa: Vaccinurile, monopolizate de țările bogate
Vaccinurile au fost monopolizate de țările bogate, iar africanii nu s-au putut imuniza, ceea ce a favorizat apariția unor variante ale virusului SARS-CoV-2, susține expertul în sănătate publică, Răzvan...

Cercetătorii au dezvoltat medicamentul pentru diabetul de tip 1, care ar putea înlocui injecția

Cercetătorii au dezvoltat medicamentul pentru diabetul de tip 1, care ar putea înlocui injecția
Cercetătorii de la Yale au dezvoltat un nou medicament oral pentru diabetul de tip 1. În cadrul testelor efectuate pe şoareci, medicamentul nu numai că a ajustat rapid nivelul de insulină, dar a restabilit şi...

Un nou caz de infectare cu tulpina Omicron în Europa. Ministru german: Foarte probabil a sosit deja

Un nou caz de infectare cu tulpina Omicron în Europa. Ministru german: Foarte probabil a sosit deja
Un ministru german a avertizat că varianta Omicron „foarte probabil a sosit deja” în Germania, deoarece mutaţii tipice variantei au fost detectate la o persoană care s-a întors din Africa de Sud. „Aseară...

VIDEO Rafila: Soluţia legislativă privind obligativitatea certificatului COVID la muncă adoptată până la finele anului

VIDEO Rafila: Soluţia legislativă privind obligativitatea certificatului COVID la muncă adoptată până la finele anului
Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila a anuntat că soluţia legislativă privind obligativitatea certificatului COVID la locul de muncă ar trebui adoptată până la finele acestui an.   Întrebat...

MS Margareta, Custodele Coroanei, şi ASR Principele Radu şi-au încheiat vizita în Marea Britanie

MS Margareta, Custodele Coroanei, şi ASR Principele Radu şi-au încheiat vizita în Marea Britanie
Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei, şi Principele Radu s-au întâlnit sâmbătă cu Alteţele Lor Regale Principele Edward al Marii Britanii, Conte de Wessex, şi contesa de Wessex, la reşedinţa regală...

Noua variantă a virusului se extinde. Două cazuri, confirmate în Anglia

Noua variantă a virusului se extinde. Două cazuri, confirmate în Anglia
Două persoane infectate cu Omicron, nouă tulpină a virusului SARS CoV-2, au fost descoperite în Anglia, au anunțat sâmbătă autoritățile britanice. Două cazuri de infectare cu varianta Omicron din sudul...

Metrorex: Trenurile de metrou vor circula după graficele din zilele de sărbătoare, în perioada 27 noiembrie - 1 decembrie

Metrorex: Trenurile de metrou vor circula după graficele din zilele de sărbătoare, în perioada 27 noiembrie - 1 decembrie
Trenurile de metrou vor circula conform graficelor stabilite pentru zilele de sărbătoare, în perioada 27 noiembrie - 1 decembrie, a anunţat sâmbătă Metrorex. "Având în vedere Hotărârea de Guvern privind sta...

VIDEO Arafat: Testele de salivă au venit cu instrucţiuni, şcolile trebuie să le multiplice

VIDEO Arafat: Testele de salivă au venit cu instrucţiuni, şcolile trebuie să le multiplice
Raed Arafat, secretarul de stat în MAE a anuntat, sâmbătă, că testele de salivă destinate unităţilor şcolare conţin un pliant cu instrucţiuni de folosire.   "Este una cu un set de instrucţiuni...

Cele mai multe cazuri noi de COVID în Capitală (237) şi în judeţele Galaţi şi Cluj

Cele mai multe cazuri noi de COVID în Capitală (237) şi în judeţele Galaţi şi Cluj
Cele mai multe cazuri noi de infectare cu SARS-CoV-2 faţă de ultima raportare au fost înregistrate în Bucureşti - 237, şi în judeţele Galaţi - 135, Cluj - 105 şi Braşov -100. Cele mai puţine cazuri noi de...

Varianta Omicron: Un prim caz suspect în Republica Cehă, la o persoană venită din Namibia

Varianta Omicron: Un prim caz suspect în Republica Cehă, la o persoană venită din Namibia
Republica Cehă verifică un caz suspect de infectare cu Omicron, noua variantă de coronavirus, la o persoană care a petrecut o perioadă de timp în Namibia, a anunţat sâmbătă Institutul Naţional de Sănătate...

Florin Cîțu spune că PNRR-ul României nu va fi modificat

Florin Cîțu spune că PNRR-ul României nu va fi modificat
Președintele PNL, Florin Cîțu, spune că Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) se va implementa așa cum a fost negociat și nu vor fi făcute modificări. Florin Cîțu a declarat la EuroNews, că ...

VIDEO Arafat: Şapte state din sudul Africii, incluse în zona roşie

VIDEO Arafat: Şapte state din sudul Africii, incluse în zona roşie
Raed Arafat, secretarul de stat în MAI a anunţat, sâmbătă, că şapte state din sudul Africii au fost incluse în zona roşie în contextul avertizărilor venite de la Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi...

Polițiștii se pregătesc de proteste: Respectarea legii este facultativă în „Statul de Drepți”

Polițiștii se pregătesc de proteste: Respectarea legii este facultativă în „Statul de Drepți”
Polițiștii din Sindicatul Europol amenință cu proteste care încep din 1 decembrie, sub întrebarea „Cât M.A.I. răbdăm?!”. Ei spun că pensiile militare nu au fost indexate nici măcar cu inflația, iar din 20...
Serviciul de email marketing furnizat de