Vânzările de laptopuri la nivel mondial au crescut cu 3,9% în trimestrul al treilea din 2021, față de anul anterior, ajungând la 86,7 de unități, arată datele International Data Corporation (IDC). Acestea includ desktop-uri, notebook-uri și stații de lucru.
Este cel de-al șaselea trimestru de creștere, mai ales datorită pandemiei de COVID-19 care a impus munca la domiciliu în multe domenii de activitate. Însă există și o parte mai puțin bună, aceea că a dus la criza cipurilor și a altor componente.
„Industria PC-urilor continuă să fie îngreunată de provocările legate de aprovizionare și logistică și, din păcate, aceste probleme nu au cunoscut îmbunătățiri prea mari în ultimele luni. Având în vedere circumstanțele actuale, vedem cum unii furnizori își reprioritizează livrările între diverse piețe, permițând piețelor emergente să mențină ritmul de creștere în timp ce unele piețe mature încep să încetinească.”, a spus Jitesh Ubrani, manager de cercetare la IDC.
În Statele Unite însă lvrările au fost în scădere.
„Lanțurile de aprovizionare blocate și provocările logistice continue au condus piața americană de PC-uri în primul trimestru de scădere anuală a livrărilor de la începutul pandemiei. „După un an de achiziții accelerate, determinate de trecerea la munca la distanță și la învățare, a existat și o încetinire comparativă a cheltuielilor pentru PC-uri, iar acest lucru a cauzat o oarecare slăbire a pieței PC-urilor din SUA în prezent. Cu toate acestea, oferta rămâne în mod clar în urma cererii în segmentele cheie, cu stocuri încă sub nivelurile normale.”, a explicat Neha Mahajan, analist senior de cercetare la IDC. ”
În topul vânzărilor se află Lenovo, cu 22,8% din piață și 19,7 milioane de unităţi livrate. Este urmat de HP, cu 20,3% din piață și 17,59 milioane de unităţi și Dell Technologies, cu 17,5% din piață și 15,18 milioane de calculatoare livrate.
Următoarele locuri sunt ocupate de Apple, ASUS şi Acer, ultimele două la egalitate. PAu fost livrate 7,64 milioane de Mac-uri, care înseamnă 8,8% din piață, ASUS a vândut 6 milioane de unităţi, cu 7% din piață, Acer a comercializat 5,9 milioane de unităţi, respectiv 6,9% din piață.