Un avion mai mare, mai trainic, mai luxos. Asta şi-a dorit încă din iunie 2008 preşedintele francez Nicolas Sarkozy. Pentru că dorinţa şefului statului este poruncă, o amplă echipă de ingineri începe lucrul la proiectul care îl va aduce pe Sarkozy în rând cu ceilalţi lideri europeni, scrie The Independent.
Aeronava de tip Airbus A319 va fi înlocuită cu un A330-200. Ce-i drept, nu la fel de mare ca Boeingul 747-200 cu care se deplasează preşedintele SUA, dar cu 10 metri mai lung şi cu doi metri mai înalt decât avioanele celorlalţi lideri europeni. Aparatul de zbor are o vechime de 10 ani şi a fost achiziţionat de la compania aeriană Air Caribbean. Iniţial, Sarkozy insistase ca avionul să fie nou, dar a renunţat la această idee pentru a mai limita costurile.
Noua aeronavă prezidenţială va fi "la creme de la creme" şi la capitolul dotări. Un birou pentru Sarkozy, un birou pentru secretarul său, o sală de consiliu ce poate găzdui 12 persoane, un cabinet medical, 60 de locuri pentru pasageri, un dormitor şi o baie. Iniţial, zvonistica pomenea şi de o cadă de baie pentru prima doamnă, Carla Bruni, dar surse de la Palatul Elysee au dezminţit aceste informaţii. Un sistem codificat de informaţii îi va permite preşedintelui să ţină legătura cu consilierii săi. Protecţia aeronavei va fi asigurată de un sistem antirachetă.
Criticii lui Sarkozy spun că nevoia de a reduce din cheltuielile bugetare este depăşită de grandomania prezidenţială. Susţinătorii sunt de părere că o noua aeronavă este indispensabilă pentru un om de stat care anul trecut a parcurs pe calea aerului aproape 325.000 de kilometri.
Citește pe Antena3.ro