x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Locale Bucureștiul are un nou logo. Cine l-a creat și cât a costat creația

Bucureștiul are un nou logo. Cine l-a creat și cât a costat creația

03 Mai 2017   •   18:39
Bucureștiul are un nou logo. Cine l-a creat și cât a costat creația

Concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ al municipiului Bucureşti a fost câştigat de Narcis Teodor Lupou, un designer în vârstă de 32 de ani, din Timişoara, a cărui lucrare a întrunit cel mai mare punctaj, a informat Primăria Capitalei, miercuri, printr-un comunicat transmis AGERPRES. 

"Sunt bucuroasă că am avut o participare atât de numeroasă şi pot să vă spun că misiunea juriului nu a fost deloc una uşoară. Am apreciat creativitatea concurenţilor şi modul admirabil în care au înţeles să se implice într-o acţiune constructivă pentru oraşul nostru. Din păcate pentru concurenţi, la fel ca la orice alt concurs, există un singur câştigător, aşa că am decis să oferim şi câteva premii de consolare celor mai reuşite propuneri pe care le vom alege ţinând cont şi de părerea publicului. Îl felicit din toată inima pe câştigător şi sper ca toată lumea să se fi convins de sinceritatea şi onestitatea demersului nostru. Vor urma şi alte concursuri menite să stimuleze creativitatea bucureştenilor şi nu numai", a declarat primarul general Gabriela Firea, citată în comunicat. 

Potrivit câştigătorului concursului, conceptul grafic propus a avut drept catalizatori diverse repere vizuale şi simboluri, ancorate adânc în istoria culturală a oraşului, în cultura populară universală, dar şi în dezideratele administraţiei locale actuale. 

"Am avut ca nuclee inspiraţionale moştenirea arhitectonică autentică a Capitalei şi valenţele pozitive generate de rezonanţa etimologică a numelui oraşului Bucureşti. Alăturarea celor patru elemente identice ca formă, dar diferite ca poziţionare, subliniază ideea de epicentru al naţiunii către care converge Capitala", a spus Narcis Teodor Lupou. 

Dintr-un total de 230 de înscrieri au fost validate 204, care au fost punctate de juriu în funcţie de cinci criterii: relevanţa pentru tema concursului; design atractiv; originalitate (îmbinarea elementelor care ilustrează tradiţia istorică a Bucureştiului cu tendinţele actuale); funcţionalitate (vizibilitate şi lizibilitate, să fie uşor recognoscibil, să poată fi imprimat şi pe suprafeţe mici fără să se piardă detalii esenţiale); adaptabilitate (să permită declinarea ulterioară a unor branduri sectoriale). 

În perioada imediat următoare vor fi făcute publice toate lucrările care s-au încadrat cu succes, fie şi parţial, în tema concursului, precizează PMB. 

Premiul este în valoare de 50.000 de lei brut, suma reprezentând cesionarea exclusivă a drepturilor de autor, nelimitată în timp şi spaţiu, pe orice suport material şi în toate modurile, în favoarea municipiului Bucureşti, pentru utilizarea lucrării declarată câştigătoare. AGERPRES

×