Cea mai mare destinaţie feroviară a ţării, Gara de Nord din Capitală, va rămâne în forma actuală, în contextul în care costurile pentru reabilitarea ei sunt estimate la peste 200 de milioane de euro. Conducerea CFR spune că nu a găsit bani pentru un proiect atât de mare.
Deşi modernizarea Gării de Nord este „un subiect foarte sensibil şi foarte disputat”, este totodată şi foarte costisitoare, iar la nivelul mecanismelor financiare europene existente nu a fost identificată o sursă de finanţare care ar putea să dea drumul unui proiect major de investiţii, a spus directorul general al Companiei Feroviare Române, Marius Chiper. “Toată lumea studiază Gara de Nord, inclusiv municipalitatea Bucureştiului, care a făcut un Plan de Mobilitate Urbană şi studiază legături şi o integrare a acestui complex în infrastructura de transport multimodală a Capitalei. Noi avem, de asemenea, nişte discuţii de a integra Gara de Nord în nişte proiecte (..) Au fost nişte iniţiative gen PPP, concesiune, care ar fi permis o investiţie din alte surse, dar până în acest moment nu avem identificată o sursă de finanţare care ar putea să dea drumul unui proiect major de investiţii în Gara de Nord”, a explicat Marius Chiper, într-un interviu pentru Agerpres.