x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Locale GALERIE FOTO - Ultimele două staţii care lipseau pentru finalizarea Magistralei 4, Laminorului şi Străuleşti, date în circulaţie.Cum arată

GALERIE FOTO - Ultimele două staţii care lipseau pentru finalizarea Magistralei 4, Laminorului şi Străuleşti, date în circulaţie.Cum arată

31 Mar 2017   •   16:29
GALERIE FOTO - Ultimele două staţii care lipseau pentru finalizarea Magistralei 4, Laminorului şi Străuleşti, date în circulaţie.Cum arată

Ultimele două staţii care lipseau pentru finalizarea Magistralei 4 - Laminorului şi Străuleşti - au fost inaugurate oficial vineri, încadrându-ne în termenul pe care l-am înaintat la preluarea mandatului, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la deschiderea celor două staţii de metrou. 

"După lungul şir de promisiuni care au fost făcute anul trecut de Guvernul tehnocrat - şi am fost în contact apropiat cu mulţi bucureşteni care erau dezamăgiţi şi nu credeau că vom inaugura cele două staţii în acest an - iată că astăzi am deschis oficial staţiile Laminorului şi Străuleşti, ultimele două staţii care, practic, lipseau din finalizarea Magistralei 4. Este un proiect mult aşteptat, un proiect în care domnul director (Marin Aldea, directorul general al Metrorex - n.r.) a reuşit să se încadreze în termenul pe care i l-am dat la începutul mandatului, pentru că, anul trecut, când s-a dorit deschiderea, nici măcar nu erau încheiate contractele pentru detectoarele de incendiu, pentru toate căile de comunicaţii care duc la circulaţia în siguranţă a pasagerilor, acesta fiind unul dintre mijloacele cele mai sigure şi mai rapide şi în siguranţă pe care îl pot folosi bucureştenii", a spus ministrul. 

El a precizat că Magistrala 4 face legătura între sectorul 1 Bucureştii Noi şi Gara de Nord, are o lungime de 1,9 kilometri, iar valoarea proiectului a fost de 421 milioane de euro. Capacitatea de transport a fost estimată la 50.000 de călători pe oră şi sens. 

Pe acest tronson de metrou vor circula garnituri vechi, produse de Întreprinderea de Vagoane Arad. 

"Se va circula pe acest tronson cu trenuri Astra IVA la un interval de 8 minute. După cum ştiţi, a fost o procedură lansată pentru achiziţionarea de material rulant, care a fost contestată de o companie care a participat la licitaţie. CNSC s-a pronunţat şi a spus că putem anula licitaţia şi porni una nouă, însă, din păcate, aceeaşi firmă care a contestat a atacat şi decizia CNSC şi suntem blocaţi în instanţă", a precizat Răzvan Cuc. 

La rândul său, directorul general al Metrorex, Marin Aldea, a dat asigurări că aceste trenuri vor funcţiona în condiţii de siguranţă şi vor fi înlocuite în timp. 

"Ele funcţionează în condiţii de siguranţă. Vagoanele au fost modernizate, au fost updatate şi la momentul acesta funcţionează pe această magistrală de metrou. Avem în parc 15 trenuri modernizate. Dând în exploatare şi aceste două staţii, vor funcţiona 56 de trenuri IVA care au toate agrementările şi echipamentele în regulă. Sunt foarte vechi, ele vor fi schimbate şi vor fi înlocuite odată cu implementarea proiectului Linia 6 de metrou. Au fost curăţate şi igienizate în interior", a precizat Aldea. 

Bucureştenii pot circula începând de vineri, 31 martie, între cele două staţii de metrou, Laminorului şi Străuleşti, din cadrul Magistralei 4. Racord 2. Secţiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) - Străuleşti. 

Proiectul porneşte de la staţia existentă Parc Bazilescu, dată în exploatare în anul 2011, şi continuă către staţia Laminorului, urmată de staţia Străuleşti. Legătura dintre staţii se realizează printr-un tunel pe fiecare fir de circulaţie. 

"Se va circula în sistem pendulă. Racordul se face din staţia 1 Mai", a mai spus Marin Aldea. 

În cadrul proiectului de investiţii Magistrala 4. Racordul 2, se regăseşte şi secţiunea 'Depoul şi Parcarea Străuleşti (Park&Ride)'. Lungimea totală a secţiunii este de 2,1 kilometri. 

"Parcarea va fi gata în semestrul I din 2018", a subliniat directorul general al Metrorex. 

Valoarea totală reactualizată conform devizului general este de 1,115 miliarde de lei. 

Prin punerea în funcţiune a Magistralei 4 de metrou se realizează facilitarea legăturii între sectorul 1 Bucureştii Noi, zona Parc Bazilescu (PS Zarea) - Străuleşti şi centrul oraşului. Locuitorii zonei vor beneficia de un mijloc de transport rapid, confortabil şi sigur, respectiv de o linie de transport cu metroul ce oferă o viteză comercială de 36 km/h, la un interval optim de circulaţie între trenuri.
Staţia de metrou Laminorului este amplasată în cartierul Străuleşti din Bucureşti, la intersecţia bulevardelor Laminorului şi Bucureştii Noi, într-o zonă cu un potenţial ridicat de dezvoltare. Staţia este prevăzută cu patru accesuri dotate cu scări fixe, escalatoare şi lifturi. 

Staţia de metrou Străuleşti este o staţie de capăt şi totodată este prima staţie de metrou ce va intra în alcătuirea primului nod intermodal de transport urban al municipiului Bucureşti (metrou, transport public suprateran, transport auto personal). 

Staţia Străuleşti şi Park&Ride-ul vor ajuta la fluidizarea transportului de suprafaţă preluat din localităţile învecinate (Mogoşoaia, Buftea), unde se constată o creştere semnificativă a populaţiei. AGERPRES

CLICK PE IMAGINE PENTRU A VIZUALIZA GALERIA

 

×