x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Locale PMB: Informaţiile vehiculate privind rectificarea bugetară - în mare parte eronate

PMB: Informaţiile vehiculate privind rectificarea bugetară - în mare parte eronate

03 Noi 2016   •   20:03
PMB: Informaţiile vehiculate privind rectificarea bugetară - în mare parte eronate

O serie de informaţii apărute în presă privind rectificarea bugetară aprobată de Consiliul General al Municipiului Bucureşti pe 31 octombrie sunt, în mare parte, eronate, deoarece modificările operate în bugetul PMB au respectat principiile legalităţii, transparenţei şi oportunităţii, a precizat Primăria Capitalei, joi, într-un comunicat transmis AGERPRES.

PMB arată că informaţia potrivit căreia fondurile pentru Gala premiilor Municipale şi Festivalul Rodica Popescu Bitănescu ar fi fost luate de la Centrul pentru managementul situaţiilor de urgenţă este "complet eronată". Centrul pentru managementul situaţiilor de urgenţă este finalizat din punct de vedere al infrastructurii şi al dotărilor în proporţie de 100%, în prezent fiind în derulare procedurile pentru operaţionalizare, subliniază sursa citată.

"Gala premiilor Municipale este un eveniment care a fost cuprins în bugetul aprobat în februarie 2016 de fostul Consiliu General al Municipiului Bucureşti, în care PNL era majoritar, scopul proiectului fiind evidenţierea creaţiei şi premierea nominală a artiştilor bucureşteni, pentru care s-a aprobat suma de 1 milion de lei. Aşadar, ambele proiecte culturale (Gala premiilor Municipale şi Festivalul Rodica Popescu Bitănescu) totalizează 1,2 milioane lei (216 mii lei au fost alocaţi festivalului) şi nu 1,5 milioane euro, aşa cum apare în unele articole", a precizat PMB.

Conform aceleiaşi surse, cele două proiecte au fost repartizate iniţial în sarcina Direcţiei Cultură din PMB, însă, administraţia Capitalei a constatat că această direcţie nu dispune de resurse umane suficiente pentru organziare. Astfel, Primăria a propus CGMB trecerea organizării şi a finanţării celor două proiecte culturale în sarcina Teatrelor de Comedie şi a Teatrului Creangă.

"Mai mult decât atât, bugetul Centrului nu a fost diminuat, cele 11 milioane de lei la care se face referire la rectificarea bugetară rămânând pe credite de angajament şi vor putea fi folosite pentru operaţionalizarea acestui centru", reiese din comunicat.

În ceea ce priveşte suma de 1,5 milioane de lei care a fost luată de la renovarea clădirii de pe strada Lipscani nr. 18 - 20, PMB a precizat că acest imobil a fost dat în administrare Institutului Elie Wiesel pentru realizarea Muzeului Holocaustului, pe cale de consecinţă aceşti bani nu mai puteau fi utilizaţi de Municipalitate.

"În ceea ce priveşte scăderea sumelor alocate pentru înfiinţarea de subunităţi de pompieri, subliniem că informaţiile prezentate de mass-media sunt eronate, (...) cei 6,5 milioane de lei nu au fost luaţi de la "înfiinţarea de noi subunităţi de pompieri" aşa cum în mod eronat a apărut în unele materiale, ci au fost redistribuiţi în cadrul capitolului "protecţie contra incendiilor" pentru înfiinţarea de noi subunităţi de pompieri", a menţionat Primăria.

Referitor la diminuarea sumelor pentru consolidarea, restaurarea şi conservarea imobilelor din strada Lipscani nr. 70, din strada Şelari nr. 19/ Franceză nr. 19 şi consolidarea-restaurarea clădirilor cu risc seismic din Centrul Istoric al Bucureştiului, aflate în proprietatea municipiului Bucureşti, PMB menţionează că aceste obiective urmau a fi demarate în regim de concesiune de lucrări publice/ parteneriat public-privat.

"În data de 19 mai 2016, legislaţia privind achiziţiile publice a fost modificată şi aprobată Legea nr. 100/ 2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii. Precizăm faptul că Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 100/ 2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii nu sunt aprobate în prezent. De asemenea, Legea nr. 178/ 2010 a parteneriatului public-privat a fost abrogată prin prevederile Legii nr. 100/ 2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii. Urmare celor expuse şi ţinând cont de prioritizarea cheltuielilor cu privire la eficacitatea şi eficienţa utilizării resurselor bugetare, au fost disponibilizate sumele aferente obiectivelor de mai sus", arată Primăria, menţionând că după aprobarea normelor metodologice obiectivele vor fi reintroduse în propunerea de buget pe anul 2017.

Cât priveşte obiectivul de investiţii "Supralărgire Şoseaua Fabrica de Glucoză", pentru acesta a fost propusă suma de 10 de milioane lei pentru anul 2016, în principal pentru servicii de proiectare şi execuţie lucrări, arată PMB.

"Deoarece nu s-au finalizat procedurile de contractare a serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări pentru acest obiectiv, nu există condiţiile exprese prevăzute de legislaţie (legea finanţelor publice) pentru cheltuirea sumelor din buget. Având în vedere cele de mai sus, s-a propus rectificarea în minus a bugetului obiectivului cu 9,5 milioane lei, în buget rămânând doar suma de 500 mii lei pentru diferite cheltuieli necesare obiectivului", se precizează în comunicat.

În cazul obiectivului de investiţii "Penetraţie Prelungirea Ghencea - Domneşti", propunerea de buget aferentă anului 2016 a fost de 30 de milioane lei, din care 18,823 milioane pentru exproprieri şi restul pentru servicii de proiectare şi execuţie lucrări.

"Deoarece nu s-au finalizat procedurile de coordonare a proiectelor derulate de Municipiul Bucureşti şi Ministerul Transporturilor, nu au putut fi contractate serviciile de proiectare şi execuţie lucrări pentru acest obiectiv de investiţii, astfel încât nu există condiţiile exprese prevăzute de legislaţie (legea finanţelor publice) pentru cheltuirea sumelor din buget", a precizat Municipalitatea.

Sursa: AGERPRES

×