Anca Boagiu, ministrul Transporturilor a semnat 5 contracte in valoare de 700 de milioane de euro pentru coridorul IV. Firmele castigatoare s-au angajat ca pana in 2013 sa finalizeze 98 de kilometri de autostrada. Astfel, primul lot al autostrazii Timisoara-Lugoj de 10 kilometri va fi construit de asocierea Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni. Asocierea Romstrade-Monteadriano va proiecta si executa primul lot si drumul de legatura al tronsonului de autostrada Nadlac-Arad, pentru 115,8 milioane euro. Lotul al doilea va fi construit de Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro. Consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua-Cossi Construzioni a castigat proiectarea si executia primului lot al autostrazii Lugoj-Deva, contractul avand o valoare de 205,9 milioane euro. Ultimul contract semnat este pentru proiectarea si executia celui de-al treilea lot al autostrazii Orastie-Sibiu. Contractul a fost semnat cu firma italiana Impregilo, pentru 182,91 milioane euro. "Sunt contracte de proiectare si executie, deci contin si partea de proiectare care nu este inclusa in standardele de cost, si avem de asemenea si lucrari de arta care au si ele un standard de cost separat. Noi am avut conditii severe in caietul de sarcini si au fost indeplinite. Faptul ca ofertele au corespuns tehnic si financiar nu ne da niciun argument sa nu semnam contractele", a declarat Anca Boagiu. Din cauza contestatiilor, alte patru contracte trebuie sa astepte solutionarea disputelor de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). Este vorba de lotul al doilea al autostrazii Timisoara-Lugoj si de loturile unui, doi si patru ale autostrazii Orastie-Sibiu. O alta problema cu care se confruntacoridorul IV este disputa cu consultantul Diwi Consult International GmbH. Astfel, un contract din 2007, semnat de CNADNR si Diwi Consult International GmbH, se poate transforma in calcaiul lui Achile pe acest sector. Practic, acum patru ani, Compania de Drumuri se angaja sa plateasca 12.700.000 de euro firmei Diwi Consult pentru "Elaborare proiect tehnic si documentatie de licitatie pentru sectiunile Nadlac – Arad; Orastie – Sibiu; Sebes by-pass; Lugoj – Deva". Lucrurile au evoluat insa in stil romanesc si contractul a fost realizat pe bucati, nici acelea complete. CNADNR a cerut lucrari suplimentar iar, in acest moment, intelegerea dintre cele doua parti a fost anulata. Diwi nu ar fi pri¬mit banii pentru lucrari si a venit cu claim-uri (n.r. – pretentii). Jurnalul National a solicitat Companiei de Drumuri sa precizeze care este valoa¬rea acestor pretentii: "Instanta de arbitraj va decide daca Diwi este indreptatita la o suma de bani si, daca da, cuantumul ei. Litigiul cu Diwi Consult a inceput la 14.05.2010", se arata in comunicatul companiei. Chiar daca procesul cu Diwi nu va opri lucrarile, problemele nu se vor incheia foarte repede pentru partea romana. Astfel ca CNADNR are nevoie de o casa de avocatura care sa o apere in arbitrajul international. De obicei, aceste contracte sunt extrem de costisitoare si se ridica la onorarii de milioane de euro. Acesta este de altfel si cazul Autostrazii Deva – Orastie, caz care se judeca in arbitraj international. Numai casa de avocatura ne costa 1,2 milioane de euro.