Vânzările cotidianelor au crescut cu 1,3% în 2008 în întreaga lume, iar cei care se grăbesc să anunţe decesul presei scrise se înşeală, a anunţat preşedintele Asociaţiei mondiale a Jurnalelor, Gavin O’Reilly, citat de AFP.
E drept, spune el, ziarele trec printr-o perioadă extrem de dificilă pe parcursul anului 2009, întrucât criza economică a dus la prăbuşirea pieţei de publicitate şi la creşterea numărului de cititori care preferă să consulte variantele online, gratuite, ale publicaţiilor.
O'Reilly se declară însă optimist, aducând drept argument cele 539 de milioane de ziare vândute zilnic în lume în 2008. Este o creştere de 1,3% faţă de anul 2007 şi de 8,8% faţă de anul 2004. Ziarele se vând mai greu în Europa şi mai ales în America, dar sunt pe val în Africa, America Latină şi Asia. De altfel, pe continentul asiatic se află cele mai importante pieţe - China, india şi Japonia.
Scăderea pieţei de publicitate la nivel global este de 5% în 2008 faţă de 2007 şi se va accentua în 2009, dar acest sector îşi va reveni după trecerea crizei, opinează O'Reilly. El reaminteşte că publicaţiile tipărite sunt beneficiarele a 37% din bugetele de publicitate, Internetului revenindu-i 10%.
Citește pe Antena3.ro