Anchetatorii accidentului rutier în care au murit patru pacienţi care făceau dializă, supranumit cazul "Ambulanţa morţii", au dispus începerea urmăririi penale faţă de şoferiţa Andreea Enache. Aceasta este acuzată de ucidere din culpă, faptă prevăzută de art. 178 alineatele 1, 2 şi 5 din Codul Penal. Informaţia ne-a fost confirmată de purtătorul de cuvânt al Parchetului Judecătoriei Sectorului 3, magistratul Simona Preşcorniţă. "În urmă cu aproximativ o săptămână s-a început urmărirea penală împotriva învinuitei Andreea Enache, pentru ucidere din culpă. I s-a adus la cunoştinţă acest lucru. Este singura persoană pentru care s-a început urmărirea penală. Au fost audiate părţile civile şi urmează să identificăm şi să audiem toţi martorii. Aşteptăm şi rezultatele expertizei tehnice asupra autovehiculelor implicate în accidentul din 17 decembrie 2010", ne-a declarat magistratul Simona Preşcorniţă. Informaţia oficială îl pune pe avocatul Mihai Olariu, apărătorul tinerei Andreea Enache, într-o lumină nefavorabilă, arătându-l ca o persoană care dezinformează presa. În discuţia pe care a avut-o cu noi la data de 19 ianuarie a.c., avocatul Mihai Olariu ne declara foarte sigur pe el că "urmărirea penală a început pentru faptă şi nu faţă de persoană, adică «in rem»" şi că în urma cercetărilor se va dovedi care e gradul de implicare a fiecăruia dintre "învinuiţi". Iar adevărul era, de fapt, că anchetatorii începuseră deja urmărirea penală faţă de clienta lui. El a negat atunci toate suspiciunile ridicate de administratorul BGS, ca "total nefondate" şi la rândul său a spus că şi el are suspiciuni pe care nu le aruncă pe piaţă. Dar le-a aruncat totuşi: "Mi se pare nu suspect, ci «interesant» faptul că toate părţile vătămate sunt reprezentate de acelaşi avocat din Galaţi, spre exemplu. (n.r. – nu este ceva ieşit din comun şi nici ilegal ca victimele aceluiaşi accident de maşină, care s-au aflat într-unul şi acelaşi autoturism, să fie reprezentate de acelaşi avocat) De ce pacienţii din ambulanţa BGS nu aveau centurile de siguranţă puse? S-ar fi putut evita rezultatul acela tragic prin măsurile de siguranţă pe care cei din ambulanţă trebuia să le ia? (n.r. – suntem siguri că tragedia ar fi putut fi evitată în primul rând dacă şoferiţa nu scăpa controlul maşinii) Faceţi dvs. speculaţii cu privire la intenţiile acestei
societăţi, în al cărei obiect de activitate nu se află şi într-ajutorarea persoanelor cu dificultăţi. E foarte interesantă strategia celor de la BGS" (n.r. – avocatul ne cere să acordăm prezumţia de bună credinţă a clientei sale, dar ne instigă să nu o acordăm «adversarilor» săi. În plus, în logica acestuia, nici o firmă din România, vinovată ori nevinovată, n-ar trebui să ajute victimele, pe motiv că această acţiune «nu e trecută în obiectul de activitate».)
La momentul la care a făcut declaraţia, avocatul Olariu avea cunoştinţă despre actele din dosar, despre care a aflat în calitatea lui de apărător al şoferiţei Andreea Enache. Ce înseamnă acest lucru? Că ştia că autoturismul BGS cu care erau transportaţi pacienţii nu era o ambulanţă. "Această maşină de transport pacienţi dializaţi are acelaşi regim ca orice maşină care circulă pe drumurile publice. Adică sunt obligatorii centurile pentru persoanele din faţa autoturismului, iar pentru ceilalţi, din spate e alegerea lor. Mai mult, când au fost urcaţi în maşina de transport, pacienţii au semnat pentru centuri. La urcare au avut centurile puse, dacă pe parcurs şi le-au dat jos că îi durea... Fiecare om îşi alege destinul dacă vrea să-şi scoată centura. Doamna care a supravieţuit n-a avut nici o centură. Cel din faţă, care avea centura pusă, a murit", ne-a declarat medicul Edi Sersea, administratorul BGS.
Şoferiţa Andreea Enache, o tânără de 20 de ani, cu permis de conducere de trei luni, a schimbat vieţile celor care se aflau în ambulanţa BGS. Fără să mai punem la socoteală faptul că ancheta în cazul ambulanţa morţii s-a urnit abia după ce Jurnalul Naţional a publicat mai multe materiale de investigaţie în legătură cu acest subiect. Materiale în care cei cu care am stat de vorbă – fie ei martori, rude ale celor decedaţi sau victime directe ale accidentului – ne-au povestit felul în care a fost tărăgănat şi gestionat cazul. Spre exemplu, şoferul maşinii de transport BGS, Cristian Pîntea, a fost citat la audieri de două ori până s-o cheme cineva şi pe autoarea accidentului. Ne-au cerut nouă toate datele despre el. Le-am dat, l-am şi pus la dispoziţia Poliţiei. Întâi i-au dat permisul înapoi, la Udrişte, şi i-au zis că este nevinovat. Ba într-o primă fază s-a stabilit ca despăgubirea BGS pentru maşina de transport să fie făcută de firma de asigurări a maşinii conduse de Andreea Enache, a făptuitoarei. Noi n-avem nimic cu fetiţa, Andreea, şi chiar ne dăm seama că situaţia ei este cu totul specială acum şi nici n-a vrut să producă accidentul, cine vrea aşa ceva?, dar s-a întâmplat. N-avem treabă cu ea. Pe mine mă deranjează justiţia", declara zilele trecute medicul Edi Sersea.
Citește pe Antena3.ro