La o evaluare globala a calitatii serviciilor si produselor oferite spre consum turistilor, in acest sezon, Gheorghe Trandafir, directorul executiv OJPC Constanta, afirma ca rezultatele sunt, in ansamblu, imbucuratoare.
Ca si in anii trecuti, trei au fost statiunile de pe Litoral, respectiv Mamaia, Costinesti si Neptun, unde Agentia Nationala pentru Protectia Consumatorului a organizat comandamente speciale catre care turistii se pot adresa in cazul in care doresc sa reclame slaba calitate a serviciilor de care au beneficiat pe parcursul sederii la mare. DOMENIU DE ACTIVITATE. Echipa de inspectori si cadre de specialitate care se ocupa de rezolvarea cazurilor semnalate de turisti are in vedere servicii din domenii ca alimentatia publica, alte produse comercializate pe Litoral si destinate uzului general, conditii de cazare, starea de igiena a plajelor publice si a celor private si nu in ultimul rand conditiile de siguranta pe care le prezinta diversele modalitati de distractie din satele de vacanta. RAPORT. Directorul Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului Constanta afirma ca, pana la data de 15 august a anului in curs, inspectorii detasati pe Litoral au efectuat nu mai putin de 847 controale. In urma verificarilor, inspectorii au aplicat 720 de amenzi a caror contravaloare s-a ridicat la suma de aproximativ 4.236.000.000 de lei vechi. Au mai fost eliberate peste 65 de avertismente si au fost oprite de la vanzare, temporar, produse in valoare de peste 2 miliarde de lei. Produsele oprite temporar de la vanzare au putut fi oferite din nou spre consum, de catre comercianti, numai dupa remedierea unor lipsuri minore, care nu erau de natura sa afecteze sanatatea publica. Pe de alta parte, au existat si produse oprite definitiv de la vanzare, a caror contravaloare s-a ridicat la aproximativ 100 milioane de lei, de unde si concluzia directorului OJPC Constanta ca anul acesta deficientele majore in privinta calitatii consumului de produse si servicii estivale au inregistrat un procent cu mult mai scazut decat in anii precedenti. DEFICIENTE.Spre deosebire de anii trecuti, a fost consemnat un numar scazut de toxiinfectii alimentare si, in general, foarte putine au fost cazurile in care turistii au semnalat nereguli relativ la calitatea si prospetimea produselor alimentare consumate. In ce priveste sectorul alimentar, deficientele se traduc prin proasta informare a consumatorului, prin faptul ca meniul nu contine gramajul corect, iar timpul de servire e indelungat din cauza personalului insuficient. Inspectorii OPC au constatat si conditii necorespunzatoare de depozitare, precum si o igiena deficitara a personalului angajat.
Citește pe Antena3.ro
SFATURI UTILE
| ||
|