Asociaţia Culturală Goodartofnoon a lansat platforma de comunicare a proiectului Harta Verde a Bucureştiului, care cartografiază resursele durabile ale capitalei
Asociaţia Culturală Goodartofnoon a lansat platforma de comunicare a proiectului Harta Verde a Bucureştiului, care cartografiază resursele durabile ale capitalei, sub mesajul “Verde înseamnă mai mult decât parcuri”. Harta Verde a Bucureştiului este corespondentul românesc al proiectului Green Map, prezent în peste 50 de oraşe din toată lumea şi iniţiat de organizaţia non-guvernamentală Goodartofnoon. “Prin iniţiativa Asociaţiei Culturale Goodatofnoon şi cu sprijinul partenerilor proiectului, Bucureştiul intră acum în reţeaua oraşelor Green Map din lume, prin finalizarea unei prime hărţi verzi a oraşului. (...) Cel mai mare beneficiu îl va reprezenta implicarea autorităţilor şi a comunităţii în păstrarea resurselor identificate, precum şi în ceea ce priveşte dezvoltarea proiectului în viitor”, a declarat Wendy Brawer, director fondator al Green Map System New York.
Pe Harta Verde a Bucureştiului se regăsesc simboluri recunoscute la nivel global, împărţite în mai multe categorii: educaţie şi informare de mediu, cultură, social, poluare, economie verde, agrement, sport şi recreaţie, natură, mobilitate. Au fost cartografiate peste 1.000 de locaţii relevante pentru dezvoltarea durabilă a oraşului printre care: monumente istorice, biblioteci, parcuri, instituţii de cultură, ONG-uri, cantine comunitare, centre de colectare şi reciclare, magazine cu produse ecologice, parcări şi magazine de reparaţii biciclete, arbori ocrotiţi, locuri de joacă pentru copii.
“Era nevoie de un instrument care să ajute comunităţile locale şi autorităţile publice să conştientizeze care sunt resursele valoroase de care Bucureştiul dispune”, a spus Ruxandra Soare, Preşedinte Goodartofnoon. “Harta Verde înseamnă un efort de evidenţiere a potenţialului urban care depăşeşte limitele discuţiei despre ecologie; pe Harta Verde a Bucureştiului sunt incluse, pe lângă resursele naturale şi cele socio-culturale, turistice şi economice ale capitalei , care sunt legate de dezvoltare durabilă”, a susţinut Călin Colăcel, Vicepreşedinte Goodartofnoon. Reprezentantul asociaţiei a descris harta ca o invitaţie la protejarea resurselor identificate şi la descoperirea unor noi resurse adresată comunităţii , autorităţilor, ONG-urilor şi companiilor.
Campania de comunicare a proiectului a început în luna mai şi va continua până în aceeaşi lună a anului viitor, asociaţia având ca parteneri de comunicare agenţiile Grey şi Mercury 360. Promovarea proiectului va cuprinde un site dedicat, articole în presă, apariţii în emisiuni TV, evenimente şi outdoor. Mesajul central al campaniei este “Verde înseamnă mai mult decât parcuri” şi exprimă extinderea ariei cuvântului “verde” care ajunge să însemne mai mult decât arbori, grădini şi arbori ocrotiţi. Conform iniţiatorilor proiectului, “verde” înseamnă şi monumente istorice, galerii de artă, biblioteci, spaţii urbane şi servicii sociale care aduc calitate vieţii.
Harta Verde a Bucureştiului a fost finalizată într-o primă variantă, beneficiind de sprijinul partenerilor Green Map System: Jurnalul Naţional, Carpatcement, Vodafone, BRD-GSG, Avis România, Grey, Mercury 360, National Geographic România, Asociaţia “Bate şaua să priceapă iapa”, Asociaţia pentru tranziţie urbană, Muzeul Naţional de Istorie Naturală Grigore Antipa şi Arhiepiscopia Bucureştiului. Următoarele obiective ale organizaţiei care a realizat proiectul Hărţii Verzi sunt semnalizarea resurselor în teren şi realizarea de hărţi tematice pornind de la iniţiativele comunităţilor locale.
- Mediafax
Citește pe Antena3.ro