Jurnalul.ro Ştiri Observator Ucigașul de orașe: Un asteroid de mari dimensiuni va trece pe lângă Pământ

Ucigașul de orașe: Un asteroid de mari dimensiuni va trece pe lângă Pământ

de Redacția Jurnalul    |    25 Mar 2023   •   09:40
Ucigașul de orașe: Un asteroid de mari dimensiuni va trece pe lângă Pământ
Sursa foto: Hepta

Un asteroid suficient de mare pentru a distruge un oraș va trece în acest weekend între Pământ și Lună.

Obiectul, denumit 2023 DZ2, a fost descoperit în urmă cu o lună. Sâmbătă, acesta se va apropia la 515.000 km de Lună și apoi va trece pe lângă Pământ câteva ore mai târziu.

Este rar ca un asteroid atât de mare, cu un diametru estimat între 40 și 90 de metri, să se apropie atât de mult de planetă, susțin specialiștii.

Potrivit NASA, este o oportunitate importantă pentru astronomi de a-și spori cunoștințele despre asteroizi.

„Nu există nicio posibilitate ca acest ucigaș de orașe să lovească Pământul, dar apropierea sa oferă o mare oportunitate pentru observații", a declarat șeful departamentului de apărare planetară al Agenției Spațiale Europene, Richard Moissl, potrivit BBC.

Întrucât asteroidul va trece la doar 68.000 km distanță de Pământ, acesta va fi vizibil cu ajutorul binoclului și telescoapelor mici din întreaga lume.

(sursa: Mediafax)