In aceasta seara, in cadrul dezbaterii motiunii simple depusa de grupurile parlamentare PSD si PNL intitulata "Panglicile doamnei ministru Boagiu", ministrul Transporturilor a anuntat ca finalizarea autostrazii Bucuresti - Ploiesti va fi posibila numai anul viitor. Motiunea simpla va fi supusa votului in sedinta de marti.
Cei 62 de kilometri de autostrada care vor lega Bucurestiul de Ploiesti se construiesc pe bani de la buget. 450 de milioane de euro reprezinta valoarea totala a lucrarilor. Scandalul in jurul autostrazii spre munte a fost destul de aprins in vara acestui an. Pe de o parte, Ministerul Transporturilor ameninta cu rezilierea, pe de alta parte constructorii refuzau sa intre in santier. Cand, in cele din urma, lucrurile au fost transate si regii asfaltului au renuntat la costurile suplimentare si au intrat in santier, timpul nu a mai lasat loc de finalizare.
3 benzi pe sens, cadou de la Radu Berceanu
Marul discordiei pe autostrada Bucuresti - Ploiesti a fost si o a treia banda pe sens. Practic, desi nu a fost proiectata pe 6 benzi de circulatie, trei pe fiecare sens, Radu Berceanu a aprobat schimbarea pe vremea cand ocupa postul de ministru. Banda buclucasa a fost construita intre kilometrii 15 si 40. In luna aprilie constructorii au cerut majorarea costurilor dar au fost refuzati pe motiv ca banda nu a fost prevazuta in proiectul initial. De altfel, in 2008, printr-o simpla semnatura, tot Berceanu a fost cel care a probat o modificare de solutie care a ridicat costul autostrazii cu 76 de milioane de euro. De altfel, termenele de executie si cele de predare ale lucrarilor au fost si ele devansate.
Regii asfaltului nu si-au tinut promisiunea
In acest moment, sunt practicabile doar doua portiuni din intreaga autostrada. De la centura de nord a Bucurestiului si pana aproape de Moara Vlasiei, atat cat tine primul tronson pe care construieste Pizzarotti si Tirrena Scavi exista deja mixtura astfaltica. Lucrurile se schimba pe tronsonul pe care lucreaza Pa & Co, Umb si Euroconstruct. Ce 42 de kilometri, impartiti intre cele trei firme, au stadii foarte diferite. Daca UMB si Pa & Co au deja mixtura asfaltica, bucata ce ii revine Euroconstruct se gaseste in stadiul de pamant, terenul fiind doar decopertat. Se mai lucreaza ce e drept la cateva poduri sporadice.
In luna octombrie, tronsonul de 19 kilometri dintre Bucuresti si Moara Vlasiei era gata in proportie de 83 %. Constructorul a dat asigurari atunci ca il va preda in luna octombrie. Deschiderea traficului pe acest tronson ar fi insemnat insa un drum care duce spre nicaieri, intrucat pe celelalte tronsoane, lucrarile au avansat greu. Pe cealalta portiune de 42 de kilometri, pe care lucreaza regii asfaltului stadiul fizic al lucrarilor a ramas undeva la 59 %, in luna octombrie.
434 kilometri de autostrada in executie
In aceasta seara, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor a prezentat, in cadrul dezbaterii pe motiunea simpla, proiectele pe care le are in executie. In acest moment, valoarea totala alocata lucrarilor din infrastructura este de 16, 7 miliarde euro. Valoarea contractelor semnate pe banii UE se ridica la suma de 1,49 miliarde de euro. Ministrul a anuntat ca sunt in lucru 2 300 de kilometri de drum national, din care trebuie predati in acest an 504 kilometri. Pe santierele autostrazilor de pe Coridorul IV se lucreaza pe 434 de kilometri, tronsoane cu termen de predare in 2013.