x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Autostrada “zburătoare” începe din Nord

Autostrada “zburătoare” începe din Nord

de Monica Andrei Capatos    |    04 Feb 2010   •   00:00
Autostrada “zburătoare” începe din Nord
Sursa foto: Marin Raica/Jurnalul Naţional

Bucureştiul va suferi anul aceste multe modificări la capitolul infrastructură. Se vor construi pasaje, parcări, străpungeri în aşa fel încât traficul să nu mai fie un coşmar. Autostrada suspendată se va realiza pe bucăţi, primul modul fiind demarat anul acesta în zona Şoseaua Petricani - Şoseaua Pipera - Strada Avionului - Aerogării.



Chiar dacă este un an de criză, se va construi pe bandă rulantă în Capitală. Bucureştenii trebuie să se înarmeze cu răbdare, primarul Oprescu cerându-şi scuze de pe acum pentru disconfortul din trafic. Pe scurt vor fi continuate proiectele lăsate moştenire de la vechea conducere, cum ar fi Pasajul Basarab şi vor fi demarate altele, spre exemplu autostrada suspendată. "În iulie 2008 am preluat un număr de şantiere în execuţie şi o serie de şantiere blocate.

La Pasajul Basarab se lucra în baza unui proiect ce nu avea nici o legătură cu realitatea, pe Bulevardul Constantin Brâncoveanu au fost «omise» în timpul proiectării reţelele de iluminat public, apă, canalizare şi parcări. În Piaţa Eroii Revoluţiei s-au identificat o serie de nereguli. La această lucrare s-a constatat că s-au înlocuit finisajele trotuarelor din asfalt de 500.000 RON, în granit, de 3.500.000 RON, bani decontaţi fără act adiţional.

Deşi lucrarea era realizată doar în proporţie de 35%, aceasta a fost oprită cu o zi înaintea termenului de predare", a spus edilul. Asta a fost. Ce va urma. În primul rând va fi începută deja celebra autostradă "zburătoare", construcţia ei fiind făcută pe bucăţi. Primul modul va fi pe Şoseaua Petricani - Şoseaua Pipera - Strada Avionului - Aerogării. Lucrările vor fi demarate imediat după ce se va stabili dacă investiţia se va face pe banii municipalităţii sau pe baza unui parteneriat public privat. Nu este exclusă nici perceperea unei taxe.

Al doilea modul este desenat pe axa Aerogării - Elena Văcărescu - DN1 - Poligrafiei şi Calea Griviţei. Ultima bucată din autostradă va fi Calea Griviţei - Giuleşti - Lacul Morii - A1 - Bulevardul Iuliu Maniu. Celelalte proiecte care vor începe anul acesta sunt: străpungerile Buzeşti - Berzei - Uranus, Doamna Ghica - Chişinău, Autostrada A1 - Ciurel, 1 Mai (fosta Compozitorilor) Pasajul Doamna Ghica - Şoseaua Colentina, Pasaj denivelat subteran Piaţa Presei Libere, Str. Avionului, modernizarea unor străzi cu linii de tramvai - Iancului - Pantelimon, Bulevardul Aerogării, Strada Liviu Rebreanu.

GROPI ASFALTATE ŞI DE ARMATĂ
Constructorii care au în administrare principalele artere de circulaţie ale Capitalei au fost muştruluiţi ieri de primarul Sorin Oprescu. Ei au primit un ultim avertisment. În cazul în care până luni, 8 februarie, gropile apărute în carosabil după deszăpezire nu vor fi reparate, firmele de construcţie îşi vor pierde garanţia, care este în jur de zeci de miliarde de lei pentru fiecare societate în parte, iar lucrările vor fi făcute de armată. "Este pentru ultima dată când vă spun să vă faceţi treaba. Nu este o ameninţare, este o discuţie civică. Vă rog să vă onoraţi contractele", le-a spus Oprescu constructorilor.

Nu a fost prima oară când edilul i-a avertizat, însă până ieri nimeni n-a făcut mai nimic. "Plombele pe care o să le punem acum nu vor dura mult, nu au nici o garanţie. Dar le vom face", a declarat Daniel Puşcaşu, director executiv Eurovia. O groapă asfaltată va costa în jur de 5 milioane de lei vechi. 100 din cele 500 aflate în administrarea municipalităţii sunt pline de gropi.

×