Există, la nivel european, un proiect care are ca țintă reducerea cu 50% a accidentelor rutiere grave, soldate cu victime omenești, până în anul 2020.
Un proiect foarte ambițios, unii ar spune nerealist, care, în România, este promovat de Centrul de Consultanță pentru Victimele Rutiere (CCVR).
În pregătirea Convenţiei naţionale pentru Siguranţă Rutieră – prima ediţie, ce va avea loc în ziua de 15 noiembrie 2012, începând cu ora 9. 30, la Palatul Parlamentului, Sala Constantin Brâncuşi, agenția Publicis a realizat o serie de imagini (vizualuri – pentru cei mai familiarizați cu domeniul) menite a-i conștietiza pe șoferi că victimele imprudenței lor sunt, de cele mai multe ori, oameni nevinovați, oameni de treabă. Ideea campaniei este că, fie din pricina caracterului, fie din nevoia de a se proteja mental de consecințele acțiunilor lor, șoferii ucigași își imaginează că victimele lor erau niște ființe ticăloase, care meritau să moară. Astfel, au fost realizate trei imagini, înfățișându-i pe dictatorii Hitler, Stalin și Saddam Hussein ca victime ale unor accidente de circulație, încălecând capota unei mașini și cu antipaticele lor figuri presate pe parbriz. Mesajul care însoțește imaginea este „Ei bine, nu e chiar așa. De obicei, victima este un nevinovat”.
Postate pe site-uri de specialitate, imaginile au atras rapid atenția presei occidentale și, după cum ne-a spus Andreea Grigorean, PR officer Publicis, „Pe Facebook, am depășit 1.000 de like-uri în 48 de ore”.
Silviu Nedelschi, Group Creative Director la Publicis, spune că „Ideea din spatele campaniei «Dictatorii» este aceea că, în cazul unui accident rutier soldat cu victime, nu vei avea nicio scuză. Și, în niciun caz, cea că ai fi salvat lumea de un ticălos. Cea mai grea pedeapsă a unui sofer care nu conduce preventiv va fi aceea că, în final, un om nevinovat va fi lovit”.
„Era nevoie de un mesaj surprinzător, care să atragă atenția, altfel te pierzi in peisaj. Oricât de șocant ar fi vizualul, vorbim, totuși, de personaje istorice. Motiv în plus să credem că oamenii vor ințelege metafora și convenția publicitară”, adaugă directorul Publicis.
„Era nevoie de un mesaj surprinzător, care să atragă atenția, altfel te pierzi in peisaj. Oricât de șocant ar fi vizualul, vorbim, totuși, de personaje istorice. Motiv în plus să credem că oamenii vor ințelege metafora și convenția publicitară”, adaugă directorul Publicis.
Citește pe Antena3.ro