x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator CET explodat - Băcăuani îngheţaţi

CET explodat - Băcăuani îngheţaţi

de Mirela Romanet    |    16 Ian 2008   •   00:00

Cel puţin 40.000 de băcăuani îngheaţă de frig în propriile case după ce cazanul de abur industrial al CET Bacău, furnizorul de energie termică şi apă caldă, a explodat în cursul zilei de 9 ianuarie. Conducerea CET a făcut publică informaţia abia acum, după ce a văzut că nu ajunge la nici un fel de înţelegere cu E-ON.



Cel puţin 40.000 de băcăuani îngheaţă de frig în propriile case după ce cazanul de abur industrial al CET Bacău, furnizorul de energie termică şi apă caldă, a explodat în cursul zilei de 9 ianuarie. Conducerea CET a făcut publică informaţia abia acum, după ce a văzut că nu ajunge la nici un fel de înţelegere cu E-ON.

"Din cauza şocurilor de tensiune în sistemul electric a explodat cazanul. Noi avem un sistem de protecţie automatizat, care, în condiţiile şocurilor de tensiune, opreşte funţionarea instalaţiilor. Din fabricaţie acest sistem este prevăzut cu un număr de maximum trei reporniri în aceeaşi zi. Şocurile repetate, de 10, 15 ori pe zi au dereglat sistemul de protecţie, au dat senzorii peste cap, şi toată nebunia a dus la explozia sistemului de evacuare al cazanului. Acum cazanul este parţial avariat şi nu va fi pus în funcţiune cel puţin două luni. În acest moment luăm abur industrial de la Sofert, ca să nu îngheţe instalaţiile de termoficare, dar asta este o soluţie provizorie şi deloc satisfăcătoare pentru consumatorii casnici", a spus Vasile Drăguşanu, directorul CET Bacău. Problemele nu se opresc însă doar la centrul de comandă al CET şi la cazanul explodat.  Şi cele 48 de puncte de termoficare din oraş sunt complet automatizate şi monitorizate de la centrul de comandă din societate, deci nu este deservit de salariaţi. "La 31 ianuarie am avut şapte şocuri de tensiune. Avem câţiva oameni la intervenţie, că în condiţii normale, sistemul fiind automatizat, nu este nevoie de mai mulţi. În noaptea de Anul Nou aceştia au făcut sute de kilometri de la un punct termic la altul ca să repornească instalaţiile manual, pentru că centrul de comandă nu mai funcţionează. Am făcut reclamaţii la E-ON Moldova, dar n-am fost băgaţi în seamă. S-au ţinut lanţ problemele cu tensiunea. În zilele următoare vom cuantifica pierderile, pentru că doar o singură repornire ne costă două miliarde de lei vechi, şi-i vom acţiona în judecată pentru recuperarea lor", a mai menţionat Drăguşanu.


PASAŢI. De cealaltă parte, E-ON se fereşte să ia o poziţie fermă. "Vom vedea care este situaţia. Noi am rugat colegii din Bacău să verifice dacă CET a făcut într-adevăr aceste reclamaţii sau discută cu noi prin intermediul presei. Eu nu cred că ni se datorează nouă aceste probleme, dar până nu facem verificările de rigoare nu ne putem pronunţa. Când vom şti exact ce s-a întâmplat, vom face un comunicat de presă", a spus Sorin Munteanu, de la biroul de presă al E-ON Moldova.

×
Subiecte în articol: observator