Pandemia a adus prima scădere de business pentru Samsung în România. Cifra de afaceri a ajuns la circa 4,9 mld. lei (1 mld. euro) pe piaţa locală, după o scădere de aproximativ 4% comparativ cu 2019, scrie ZF.
Acesta rămâne al doilea cel mai ridicat nivel din istoria Samsung în România.
Declinul a survenit, în mod surprinzător, într-o perioadă de creştere pentru piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată. Românii au cheltuit anul trecut 3,9 mld. euro pe frigidere, televizoare, produse IT, echipamente de birou sau aspiratoare, plus 12,5%. Piaţa a crescut, susţinută în pandemie de faptul că oamenii au stat mai mult acasă şi au investit în propria locuinţă. Samsung este activ pe mai multe segmente ale pieţei electro-IT, în frunte cu cel al telefoanelor mobile, având în portofoliu şi tablete şi laptopuri, dar şi televizoare şi electrocasnice.
În ceea ce priveşte profitul net, acesta a urmat acelaşi trend descendent ca şi ceilalţi indicatori, coborând sub pragul de 100 mil. lei (20 mil. euro), cu peste 20% mai mic decât în anul de dinaintea pandemiei.
Sud-coreenii au local o echipă de 124 de persoane, cu 15 oameni mai puţin ca în 2019.
(sursa: Mediafax)