x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Costurile şi ritmul de lucru fac din autostrada Bechtel o candidată la Cartea Recordurilor

0
Autor: Iulia Barbu 29 Noi 2011 - 21:00
Costurile şi ritmul de lucru fac din autostrada Bechtel o candidată la Cartea Recordurilor

In vara acestui an, Ministerul Transporturilor anunta ca Bechtel pleca de pe Autostrada Transilvania. Dupa sapte ani de 'santier', bilantul a fost ravasitor: 54 de kilometri de autostrada si cheltuieli de 1,5 miliarde de euro. La scurt timp dupa renegocirea contractului, contract care a fost atat de atent intocmit, incat nu a avut clauze de reziliere, intrebarile cu privire la modul in care vor fi construite celelalte tronsoane au inceput sa curga. Statul roman se obliga prin contract ca, daca intrerupe colaborarea cu Bechtel, sa nu mai atribuie tronsanele nici unui alt constructor timp de doi ani. Cum Bechtel a ramas cu doua tronsoane si cu promisiunea ca li se vor plati facturile restante, celelalte tronsoane au ramas libere pentru licitare.

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a precizat insa ca, in acest moment, nu sunt bani pentru atribuirea acestor lucrari. Ieri, Media­fax arata intr-un material ca 'Autostrada Transilvania va fi fina­lizata cel mai devreme in 2020, dar ar putea fi terminata si in 2026, dupa 22 ani de la inceperea lucrarilor. Fisa tehnica a investitiei releva ca lucrarile vor fi finalizate cel mai devreme in 2020, dar ar putea fi incheiate si in 2026. O investitie ale carei costuri au depasit cu mult valoarea preconizata initial si care candideaza la Cartea Recordurilor, din cauza ritmului lent de executie. Proiectul a inceput in 2004, cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru constructia a 415 kilometri, dar portiunea realizata pana in prezent cu finantarea statului depaseste cu putin 10% din traseul total'.

La scurt timp, intr-un comunicat de presa, CNADNR a precizat: 'Prin revizuirea retelei europene de transport TEN – T, sectoare din Autostrada Transilvania au devenit eligibile pentru a fi construite din bani europeni in perioada 2014-2020. In functie de sursele de finantare atrase pentru construirea acestor sectiuni, termenele de finalizare vor fi esalonate dupa 2014. Mentionam ca fisa de investitii a obiectivului – invocata in materialul Mediafax – cuprinde limitele bugetare impuse de Ministerul Finantelor Publice pentru anul 2012, precum si estimari ale limitelor bugetare pentru perioada 2013-2015. Pentru anii ulteriori acestei date, suma mentionata in document a rezultat din valoarea obiectivului de investitii diminuata cu cheltuielile realizate pana in prezent si cu estimarile limitelor bugetare in perioada 2012-2015. Acestea nu iau in calcul o posibila finantare din alte surse (finantare UE), astfel incat «calculele» autorului materialului nu au nici o valoare. In aceste conditii, avansarea anului 2026 ca termen de finalizare nu are nici o baza reala'.

De altfel, pana la momentul renegocierii contractului, nu s-a putut pune problema contractarii unor fonduri europene pentru autostrada care traverseaza centrul tarii. Practic, Autostrada Transilvania, care are, cel putin pe hartie, o lungime de 415 kilometri, a fost gandita in afara Coridorului IV. Construita integral pe bani de la buget, Autostrada Transilvania a fost multa vreme vazuta ca 'viza' Romaniei spre NATO. Dincolo de culisele politice, cert este ca proiectul semnat in 2003 cu o va­loare estimata de 2,2 miliarde de euro ar fi trebuit sa fie gata in 2012. Desi a mancat aproape intregul buget alocat, Bechtel nu a predat decat un tronson din cele opt. De altfel, centura Brasovului, care se face pe bani euro­peni, a fost negociata dur la Bru­xelles. Motivul? CNADNR a trebuit sa dea asigurari ferme ca centura pe fonduri europene nu va fi legata de Autostrada Transilvania, construita in afara Coridorului IV Paneuropean.

Citeşte mai multe despre:   observator,   bechtel,   autostrada transilvania

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Peste 12.000 de persoane au fost vaccinate în ultimele 24 de ore

Peste 12.000 de persoane au fost vaccinate în ultimele 24 de ore
Peste 12.000 de persoane au fost vaccinate în ultimele 24 de ore. Cei mai mulți - peste 8.000 - au primit prima doză, conform statisticii realizate de Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind...

Iranul ameninţă că va riposta la acțiuni lansate în cazul petrolierului Mercer Street

Iranul ameninţă că va riposta la acțiuni lansate în cazul petrolierului Mercer Street
Iranul a avertizat, luni, că va riposta la orice acţiune lansată de SUA, Marea Britanie sau Israel din cauza atacului asupra petrolierului, incident soldat cu moartea a doi marinari, un român şi un...

Preşedintele Afganistanului denunţă decizia SUA de a retrage "brusc" efectivele militare

Preşedintele Afganistanului denunţă decizia SUA de a retrage "brusc" efectivele militare
Preşedintele afgan, Ashraf Ghani, a denunţat, luni, decizia Statelor Unite de a retrage "brusc" trupele din Afganistan, explicând că aceasta este principala cauză a deteriorării situaţiei în materie de...

PSD: Guvernul Cîțu și liderii coaliției de guvernare să coboare în lumea reală

PSD: Guvernul Cîțu și liderii coaliției de guvernare să coboare în lumea reală
Social-democrații acuză Executivul că primele șase luni ale acestui an au adus cea mai mare creștere de prețuri din ultimii 13 ani: „Guvernul Cîțu și liderii coaliției de guvernare să coboare în lumea...

Trei companii municipale au fost desființate. Nicușor Dan invită bucureștenii să decidă cum sunt cheltuiți banii publici

Trei companii municipale au fost desființate. Nicușor Dan invită bucureștenii să decidă cum sunt cheltuiți banii publici
Primarul Nicușor Dan a declarat că în ședința CGMB au fost desființate încă trei companii municipale, în acest fel eliminând „risipa din banii bucureștenilor”. Pe de altă parte, Nicușor Dan invită...

Cîțu: Am făcut o primă variantă a rectificării bugetare

Cîțu: Am făcut o primă variantă a rectificării bugetare
Premierul Florin Cîțu a declarat, luni, că a făcut o primă variantă a rectificării bugetare, iar în cel mai scurt timp va transmite documentul liderilor Coaliției. Anunțul lui Florin Cîțu privind prima var...

UPDATE Mal de pământ prăbușit peste muncitori, în zona Bibliotecii Naționale, din Capitală. Pompierii continuă căutările unui muncitor dispărut după surparea malului de pământ

UPDATE Mal de pământ prăbușit peste muncitori, în zona Bibliotecii Naționale, din Capitală. Pompierii continuă căutările unui muncitor dispărut după surparea malului de pământ
Galerie Foto UPDATE 2 Pompierii bucureșteni continuă, luni seara, căutările celui de-al cincilea muncitor surprins sub malul de pământ în timp ce lucrau în apropierea Bibliotecii Naționale. ISU București – Ilfov...

Nicușor Dan: Începem procedura de achiziție pentru 100 de autobuze electrice

Nicușor Dan: Începem procedura de achiziție pentru 100 de autobuze electrice
Primăria Capitalei începe procedura de achiziție pentru 100 de autobuze electrice, prin fonduri europene, anunță primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, după ședința CGMB. „În ședința de astăzi...

UPDATE Cod roșu de ploi torențiale și vijelii în patru județe

UPDATE Cod roșu de ploi torențiale și vijelii în patru județe
Meteorologii au emis noi avertizăre nowcasting Cod roșu de furtuni puternice pentru mai multe localități din județul Botoșani. Până la ora 18.00, în Trușești, Gorbănești, Dângeni, Unțeni, Dobârceni,...

Probleme la metrou. Trenurile circulă cu dificultate pe Magistrala 4

Probleme la metrou. Trenurile circulă cu dificultate pe Magistrala 4
Metroul circulă cu dificultate pe Magistrala 4, luni după-amiază, din cauza unei probleme tehnice, informează Metrorex. Începând cu ora 15.25, circulația trenurilor de metrou pe Magistrala 4 se desfășoară...

Accident în Capitală. Un mal de pământ prăbușit peste muncitori în zona Bibliotecii Naționale

Accident în Capitală. Un mal de pământ prăbușit peste muncitori în zona Bibliotecii Naționale
Un mal de pământ s-a prăbușit, luni, peste muncitori, în zona Bibliotecii Naționale, în Capitală. Doi dintre ei au fost scoși, însă al treilea este în continuare prins sub pământ. Șeful echipei spune că...

Viteza trenurilor se reduce cu 20-30 km/oră în unele zone din cauza caniculei

Viteza trenurilor se reduce cu 20-30 km/oră în unele zone din cauza caniculei
Viteza de circulaţie a trenurilor în regionalele București, Craiova, Brașov, Timișoara, Galați și Constanța se reduce cu 20 - 30 km/h luni. La nivelul șinelor de cale ferată se înregistrează temperaturi de...

Restricţiile de circulaţie pentru camioane se mențin în 22 de județe

Restricţiile de circulaţie pentru camioane se mențin în 22 de județe
Restricţiile de circulaţie impuse din cauza caniculei pentru camioanele cu masa mai mare de 7,5 tone au fost ridicate în 19 județe. Restricţii se mențin în 22 de județe afectate de caniculă. CNAIR...

Florin Cîțu: Parlamentul nu și-a făcut treaba în transportul cu animale vii. Iau măsuri

Florin Cîțu: Parlamentul nu și-a făcut treaba în transportul cu animale vii. Iau măsuri
Premierul Florin Cîțu vrea să ia măsuri pentru a corecta legea, după ce „Parlamentul nu și-a făcut treaba în ce privește transportul cu animale vii”. „Am cerut ANSVSA, poliției și ANAF să asigure...

Manifestații în Germania împotriva vaccinării anti COVID-19. Sute de persoane reținute. Un protestatar a murit

Manifestații în Germania împotriva vaccinării anti COVID-19. Sute de persoane reținute. Un protestatar a murit
Un bărbat spitalizat după participarea la protestele faţă de măsurile antiepidemice din Berlin a decedat luni, iar alţi aproximativ 600 de protestatari au fost reţinuţi de forţele de ordine, informează...
Serviciul de email marketing furnizat de