x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Costurile şi ritmul de lucru fac din autostrada Bechtel o candidată la Cartea Recordurilor

0
Autor: Iulia Barbu 29 Noi 2011 - 21:00
Costurile şi ritmul de lucru fac din autostrada Bechtel o candidată la Cartea Recordurilor

In vara acestui an, Ministerul Transporturilor anunta ca Bechtel pleca de pe Autostrada Transilvania. Dupa sapte ani de 'santier', bilantul a fost ravasitor: 54 de kilometri de autostrada si cheltuieli de 1,5 miliarde de euro. La scurt timp dupa renegocirea contractului, contract care a fost atat de atent intocmit, incat nu a avut clauze de reziliere, intrebarile cu privire la modul in care vor fi construite celelalte tronsoane au inceput sa curga. Statul roman se obliga prin contract ca, daca intrerupe colaborarea cu Bechtel, sa nu mai atribuie tronsanele nici unui alt constructor timp de doi ani. Cum Bechtel a ramas cu doua tronsoane si cu promisiunea ca li se vor plati facturile restante, celelalte tronsoane au ramas libere pentru licitare.

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a precizat insa ca, in acest moment, nu sunt bani pentru atribuirea acestor lucrari. Ieri, Media­fax arata intr-un material ca 'Autostrada Transilvania va fi fina­lizata cel mai devreme in 2020, dar ar putea fi terminata si in 2026, dupa 22 ani de la inceperea lucrarilor. Fisa tehnica a investitiei releva ca lucrarile vor fi finalizate cel mai devreme in 2020, dar ar putea fi incheiate si in 2026. O investitie ale carei costuri au depasit cu mult valoarea preconizata initial si care candideaza la Cartea Recordurilor, din cauza ritmului lent de executie. Proiectul a inceput in 2004, cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru constructia a 415 kilometri, dar portiunea realizata pana in prezent cu finantarea statului depaseste cu putin 10% din traseul total'.

La scurt timp, intr-un comunicat de presa, CNADNR a precizat: 'Prin revizuirea retelei europene de transport TEN – T, sectoare din Autostrada Transilvania au devenit eligibile pentru a fi construite din bani europeni in perioada 2014-2020. In functie de sursele de finantare atrase pentru construirea acestor sectiuni, termenele de finalizare vor fi esalonate dupa 2014. Mentionam ca fisa de investitii a obiectivului – invocata in materialul Mediafax – cuprinde limitele bugetare impuse de Ministerul Finantelor Publice pentru anul 2012, precum si estimari ale limitelor bugetare pentru perioada 2013-2015. Pentru anii ulteriori acestei date, suma mentionata in document a rezultat din valoarea obiectivului de investitii diminuata cu cheltuielile realizate pana in prezent si cu estimarile limitelor bugetare in perioada 2012-2015. Acestea nu iau in calcul o posibila finantare din alte surse (finantare UE), astfel incat «calculele» autorului materialului nu au nici o valoare. In aceste conditii, avansarea anului 2026 ca termen de finalizare nu are nici o baza reala'.

De altfel, pana la momentul renegocierii contractului, nu s-a putut pune problema contractarii unor fonduri europene pentru autostrada care traverseaza centrul tarii. Practic, Autostrada Transilvania, care are, cel putin pe hartie, o lungime de 415 kilometri, a fost gandita in afara Coridorului IV. Construita integral pe bani de la buget, Autostrada Transilvania a fost multa vreme vazuta ca 'viza' Romaniei spre NATO. Dincolo de culisele politice, cert este ca proiectul semnat in 2003 cu o va­loare estimata de 2,2 miliarde de euro ar fi trebuit sa fie gata in 2012. Desi a mancat aproape intregul buget alocat, Bechtel nu a predat decat un tronson din cele opt. De altfel, centura Brasovului, care se face pe bani euro­peni, a fost negociata dur la Bru­xelles. Motivul? CNADNR a trebuit sa dea asigurari ferme ca centura pe fonduri europene nu va fi legata de Autostrada Transilvania, construita in afara Coridorului IV Paneuropean.

Citeşte mai multe despre:   observator,   bechtel,   autostrada transilvania

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Partidul Comunist din China vopsește criza demografică

Partidul Comunist din China vopsește criza demografică
Recensământul național realizat în China a dezvăluit cea mai lentă creștere a populației din ultima jumătate de secol. Aflată în cădere liberă, rata dezastruoasă a natalității plasează cea mai numeroasă...

Vladimir Putin şi Antonio Guterres îndeamnă Israelul şi grupurile palestiniene să înceteze atacurile

Vladimir Putin şi Antonio Guterres îndeamnă Israelul şi grupurile palestiniene să înceteze atacurile
Preşedintele Rusiei, Vladimir Putin, şi secretarul general ONU, Antonio Guterres, au cerut joi, într-o declaraţie comună, încetarea conflictului dintre Israel şi grupuri islamiste palestiniene, pledând pentru...

Emmanuel Macron condamnă atacurile asupra Israelului şi cere negocieri de pace

Emmanuel Macron condamnă atacurile asupra Israelului şi cere negocieri de pace
Preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, a condamnat, într-o conversaţie cu preşedintele Autorităţii Palestiniene, Mahmoud Abbas, atacurile cu rachete asupra Israelului, lansând un apel la calm, anunţă Palatul El...

Raed Arafat: Încă nu aș merge la o petrecere în spațiu închis

Raed Arafat: Încă nu aș merge la o petrecere în spațiu închis
Șeful DSU, Raed Arafat, spună că încă nu ar participa la o petrecere în spațiu închis, însă ar accepta o invitație la o masă într-un restaurant. „La o petrecere mâine în spațiul închis nu cred că...

Premierul Florin Cîțu nu excude să prezinte Parlamentului PNRR

Premierul Florin Cîțu nu excude să prezinte Parlamentului PNRR
Premierul Florin Cîțu nu excude să prezinte Parlamentului proiectul PNRR, după ce PSD a amenințat că parlamentarii social-democrați vor intra în grevă parlamentară în caz contrar: „Este un program de care be...

Pașaportul de vaccinare. Cîțu: Suntem pregătiți

Pașaportul de vaccinare. Cîțu: Suntem pregătiți
Aplicația care reprezintă pașaportul de vaccinare este gata și poate porni, în România, în același timp în care pornește în toată Uniunea Europeană, a declarat, joi, premierul Florin Cîțu. Întrebat...

Wizz Air deschide o nouă bază la Roma și anunță 32 noi rute către 19 ţări

Wizz Air deschide o nouă bază la Roma și anunță 32 noi rute către 19 ţări
Compania aeriană Wizz Air anunţă joi că deschide o nouă bază la Roma. Vor fi lansate 32 noi rute către 19 ţări. Printre acestea sunt și trei rute noi spre România. Wizz Air anunță cea de-a 43-a bază, la...

Cîțu: Dacă se oprește vaccinarea, ne întoarcem. Putem să discutăm și despre o frână de mână

Cîțu: Dacă se oprește vaccinarea, ne întoarcem. Putem să discutăm și despre o frână de mână
Dacă se oprește vaccinarea, ne întoarcem la restricții, avertizează premierul Florin Cîțu: „Putem să discutăm și despre o frână de mână, dar dacă ne vaccinăm mai repede, cu atât mai repede ne...

Raed Arafat.: Pandemia nu a trecut

Când românii se vor vaccina în proporție de 60 – 70 la sută e posibil să ne putem întoarce la normalitatea de dinainte de pandemie, a declarat, joi, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU),...

Dan Barna, după anunțul președintelui: A fost greu, dar o să fie bine

Dan Barna, după anunțul președintelui: A fost greu, dar o să fie bine
Pentru ca restricțiile să nu revină, e nevoie ca vaccinarea să continue cel puțin în ritmul actual, spune vicepremierul Dan Barna, după anunțul președintelui Klaus Iohannis privind relaxarea restricțiilor:...

Marcel Ciolacu: Cîțu trebuie să lase minciunile și să se apuce serios de treabă

Marcel Ciolacu: Cîțu trebuie să lase minciunile și să se apuce serios de treabă
Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, susține că vizita premierului și a miniștrilor la Bruxelles a fost eșec, iar Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este "departe de a fi...

Patru noi focare de gripă aviară. Se poate ajunge la blocaje și afectare a 1.500 de exploatații

Patru noi focare de gripă aviară. Se poate ajunge la blocaje și afectare a 1.500 de exploatații
Patru noi focare și suspiciuni de gripă aviară au apărut în Mureș și Harghita, iar în urma verificărilor privind trasabilitatea păsărilor comercializate, acestea au legătură cu exploatația comercială din...

Nunți și botezuri fără restricții dacă toți participanții sunt vaccinați

Nunți și botezuri fără restricții dacă toți participanții sunt vaccinați
Nunțile, botezurile și mesele festive organizate în aer liber nu vor mai fi restricționate de la 1 iunie dacă organizatorul garantează că toți cei prezenți sunt vaccinați, anunță președintele Klaus...

Rezultate Loto 6/49 13 mai2021. Numerele câștigătoare la extragerea de joi

Rezultate Loto 6/49 13 mai2021. Numerele câștigătoare la extragerea de joi
Joi, 13 mai, au avut loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 si Super Noroc, dupa ce la tragerile loto de duminica, 9 mai, Loteria Romana a acordat 34.783 de castiguri in valoare totala...

Iohannis: Este foarte probabil ca anul școlar să se încheie cu toți elevii în școală

Iohannis: Este foarte probabil ca anul școlar să se încheie cu toți elevii în școală
Este foarte probabil ca anul școlar să se încheie cu toți elevii în școală, spune președintele Klaus Iohannis, care menționează că este previzibil ca în următoarele săptămâni majoritatea localităților...
Serviciul de email marketing furnizat de