Peste 50 la sută dintre români preferă să strângă cureaua cumpărând aceleaşi categorii de produse ca şi până în prezent, dar în cantităţi mai mici, în timp ce 31,4 la sută dintre cei intervievaţi cred că actuala criză nu le va schimba comportamentul de consum, se arată într-un studiu realizat de Mednet Marketing Research Center, în colaborare cu Media XPrimm, citează Agerpres.
Subiectul studiului îl constituie modificările intervenite din cauza crizei în comportamentul de consum al românilor. Românii care sunt de acord să facă rabat şi să cumpere aceleaşi cantităţi de produse, dar la preţuri mai mici, sunt în minoritate, ponderea lor fiind de numai 9 la sută. Dacă media naţională arată că 60,9 la sută dintre români ar reduce bugetul alocat pentru excursii şi călătorii, bucureştenii se arată mai puţin dispuşi să renunţe la aceste deplasări decât cei din provincie (59,5 la sută, faţă de 61,5 la sută). Aceeaşi atitudine o au cei din capitală şi dacă e vorba să economisească la ieşirile la restaurante şi la alte genuri de divertisment (53,1 la sută dintre bucureşteni sunt dispuşi să taie aceste cheltuieli, faţă de 55,2 la sută dintre românii din alte regiuni).
În schimb, dacă ar fi afectaţi de criză, bucureştenii ar renunţa mai uşor la investiţii decât locuitorii din alte zone ale ţării (41,7 la sută, faţă de 48,7 la sută). Cel mai apropiat comportament de consum îl au bucureştenii şi conaţionalii lor din provincie atunci când vine vorba de alimente: numai 16,1 la sută dintre bucureşteni şi 15,8 la sută dintre românii din provincie sunt dispuşi să economisească de la cheltuielile cu hrana zilnică.
Citește pe Antena3.ro