Joel Bines, managing director al firmei de consultanţă AlixPartners, a declarat recent că deşi nu se aşteaptă la rafturi goale peste tot, mulţi retaileri vor întâmpina dificultăţi în a-şi face stocuri pentru cele mai căutate produse, cum ar fi jucăriile.
„Cu siguranţă mulţi copii vor plânge în acest sezon“, a arătat acesta.
Jucăriile reprezintă deja una dintre categoriile cel mai puternic afectate de problemele de aprovizionare. Producătorii de jucării au raportat produse de milioane de dolari blocate în fabrici sau în containere pe nave, imposibil de livrat acolo unde este nevoie de ele din cauza penuriilor şi întârzierilor de la nivelul reţelei de aprovizionare, scrie Business Insider.
CEO-ul unuia dintre cei mai mari producători de jucării, MGA International, declara recent că nu a mai asistat la o asemenea situaţie în cariera sa de 40 de ani. „Tot ce poate merge prost merge prost în acelaşi timp,“ potrivit lui Isaac Larian.
Acesta a avertizat de asemenea că cererea în creştere puternică şi presiunea pe lanţurile de aprovizionare vor face discounturile improbabile, urmând ca preţurile jucăriilor să crească semnificativ.
Industria mondială a jucăriilor, cu o valoare de 95 miliarde de dolari, este o victimă evidentă a presiunilor existente la nivelul lanţurilor de aprovizionare, iar companiile occidentale îşi regândesc dependenţa de China, care reprezintă 80% din exporturile de jucării la nivel mondial. Cu creşterea costurilor energiei şi materiilor prime, cât şi ale transportului maritim, ţara nu mai este o bază de producţie la fel de ieftină ca în trecut, scrie Financial Times.
Cel mai mare producător de jucării al lumii, Lego, a declarat că graţie diversificării bazei sale geografice de producţie a trecut peste perturbările provocate de lanţul de aprovizionare, înregistrând profit pe primul semestru al acestui an.
China reprezintă aproximativ 80% din exporturile mondiale de jucării, însă Alain Joly, fondator al Doudou et Compagnie, cel mai mare comerciant de urşi din pluş din Franţa, spune că problemele create de pandemie au furnizat un „motiv financiar“ de creştere a producţiei locale.
Mişcarea jucării „made in France“ ia amploare, potrivit lui Alain Ingberg, şef al Asociaţiei Creatorilor şi Producătorilor de Jucării din Franţa.
Frederique Tutt, analist al industriei jucăriilor în cadrul NPD Grup, o companie de cercetare de piaţă, arată că „povestea localizării şi o dorinţă de reindustrializare a sectorului“ prinde rădăcini şi şi în alte părţi din cauza crizei transportului maritim.
(sursa: Mediafax)