O capitală europeană cu o imagine publicitară echilibrată şi coerentă! Asta îşi doresc atât reprezentanţii Primăriei Generale, cât şi publicitarii şi locuitorii blocurilor care au astfel de afişaje.
Piaţa publicitară din "Micul Paris" a fost dezbătută ieri în sala de consiliu a Primăriei Municipiului Bucureşti. Publicitarii şi reprezentanţi ai Primăriei au încercat să contureze aşteptările financiare şi estetice ale domeniului. Noul regulament, supus dezbaterii pe site-ul Primăriei, ar trebui să schimbe faţa oraşului. Arhitecţii de pe sectoare nu au reuşit să ajungă la dezbatere, astfel încât singurul care a putut să îşi spună punctul de vedere "avizat" a fost Gheorghe Pătraşcu, arhitectul-şef al Capitalei. Acesta a precizat că nu îşi mai doreşte clădiri acoperite în totalitate de publicitate şi că zonele protejate ar trebui să aibă reglementări mult mai stricte. "Tot ce ne dorim este să avem o imagine de Capitală civilizată. Pentru moment ne vom rezuma la un regulament mai general, dar în câţiva ani sper să avem reglementări pe zone şi mai ales prevederi specifice pentru zonele protejate", a specificat Pătraşcu.
MESH-URILE, ÎN PERICOL
Noul regulament ar trebui să rezolve şi problema mesh-urilor, pânzele care acoperă suprafaţa blocurilor. Organizaţiile de mediu au cerut de altfel ca acestea să dispară din peisajul oraşului: "Într-unul din ultimele ghiduri turistice, care prezenta Capitala României, se precizează faptul că Bucureştiul este un oraş care nu se vede de mesh-uri. Noi am cerut ca publicitatea să fie ridicată pe clădiri şi să nu mai existe aceste cearşafuri urâte", a precizat Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul.
Un reprezentant al asociaţiei de locatari din Piaţa Unirii, prezent la dezbaterea de ieri, a precizat că aceste mesh-uri sunt urâte, dar foarte utile. Banii pe care îi primesc în schimbul găzduirii lor sunt folosiţi pentru întreţinerea şi reparaţiile blocurilor.
Citește pe Antena3.ro