x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum ne fură supermarketurile: pulpe de pui de 163 lei/kg

0
Autor: Mihaela Bîrzilă 20 Mar 2017 - 08:55
Cum ne fură supermarketurile: pulpe de pui de 163 lei/kg nullplus/Getty Images/iStockphoto sales clerk at a cash register in the supermarket
Vezi galeria foto

Carnea de pui este cel mai ieftin tip de carne din România dar, dacă nu eşti atent, rişti să dai pe o caserolă cu pulpe dezosate care costă cât întreţinerea pentru o garsonieră.  I s-a întâmplat unui bucureştean din sectorul 2.  Noroc că omul a observat la timp suma uriaşă tipărită pe bonul de casă şi i-a cerut casierei să corecteze greşeala şi să-i dea banii înapoi.  

În acest caz, scannerul casei de marcat a înregistrat de 10 ori valoarea înscrisă corect pe eticheta produsului, fără să fie vina casierei. Nu a fost un furt cu intenţie. Dar, sunt multe alte situaţii în care preţul înscris pe produs nu se regăseşte și pe bonul de casă. Mai mult, dacă nu verificaţi bonul cu atenţie, riscaţi să plătiţi de mai multe ori acelaşi produs, scanat în mod repetat de vânzătoare din greşeală sau chiar cu intenţie.  Iată care sunt cele mai întâlnite metode prin care puteţi fi păcălit la supermarket:

  1. Vânzătoarea taxează două  sau mai multe bucăţi din acelaşi produs, din greşeală sau intenţionat.
  2. Vânzătoarea introduce manual codul de bare al unui produs pe care dumneavoastră nu l-aţi cumpărat dar pe care ea doreşte să îl scadă din stoc sau să îl ia din magazin la plecare.
  3. Kilogramul „mai mic” la produsele ambalate de supermarket:  se întâmplă la carne, brânză, legume şi fructe - caserola cu carne/brânză  vrac ambalată în vid în supermarket are trecută  pe etichetă  o greutate diferită de cea reală – se bazează pe faptul că un cumpărător nu stă să cântărească un produs deja cântărit, care are gramajul trecut pe ambalaj.
  4. Portocalele stricate sunt extrase din pungile de 1 kg şi nu sunt înlocuite cu unele proaspete – din dorinţa de a nu rămane cu marfa nevândută, angajaţii care verifică raionul de fructe extrag fructele stricate şi leagă la loc pungile sau plasele în care erau ambalate. La fel, se poate întâmpla şi în cazul cartofilor ambalaţi în plase de 2,5 sau 5 kg.  De aceea, e foarte important să nu cumpărăm un produs dacă observăm că ambalajul este deteriorat.
  5. Un preţ la raft, alt preţ la casa de marcat – se întâmplă în cazul multor produse ca preţul afişat să nu se regăsească şi pe bonul de casă. Evident, de cele mai multe ori, preţul plătit de cumpărător este mai mare decat cel de la raft.  Angajaţii se ascund în spatele scuzei că noile preţuri nu au fost actualizate în programul informatic dar clientul are dreptul să refuze acel produs dacă se consideră înșelat.
  6. Promoţii înşelătoare – atenţie mare la produsele aflate „la promotie”.  Preţul afişat la raft poate fi  unul foarte tentant dar, când ajungeţi la casă, constataţi că produsul e mai scump. Condiţiile promoţiei sunt scrise de obicei cu litere foarte mici pe etichetele de la raft.  Preţul mic e valabil doar dacă aţi cumpărat două sau mai multe produse de acelaşi fel.
  7. Reduceri mincinoase – în multe cazuri, etichetele cu preţul tăiat sunt făcute special pentru efectul psihologic . Este posibil ca preţul mai mare să nu fi fost niciodată practicat pentru produsul respectiv, e doar o metodă de a atrage clienţii. Un client fidel al magazinului respectiv îşi poate da seama cu uşurinţă dacă magazinul este corect sau nu în perioada promoţiilor.
  8. Balsamul de rufe „botezat” înainte să ajungă la raft – feriţi-vă să cumpăraţi produse care nu au ambalajul sigilat.  Dacă vă uitaţi cu atenţie la aceste produse, veţi observa că nu toate sunt pline până la acelaşi nivel. Unii angajaţi din magazine desfac produsele şi iau pentru acasă din fiecare sticlă câte puţin, dacă nu există sisteme de supraveghere în depozitele de marfă. Au fost şi situaţii în care cumpărătorii au avut ghinionul să cumpere produsul diluat cu apă, în completare pentru cantitatea furată.
  9. Carton la preţ de tort – la unele cofetării, dacă nu sunteţi atenţi, plătiţi cartonul gros pe care este pus tortul la preţ de 50-60 de lei kilogramul, cât kilogramul de tort. Din dorinţa de a face profit, vânzătorii nu mai scad greutatea ambalajului atunci când calculează preţul produsului.

 Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului ne avertizează să fim foarte vigilenţi la cumpărături, în special în cazul produselor alimentare. Orice problemă pe care o întâmpinaţi în relaţia cu comerciantii trebuie reclamată mai întâi celor în cauză. Sesizarea la ANPC trebuie făcută abia după încercarea de rezolvare pe cale amiabilă a problemei. 

Cum trebuie facut ă o sesizare la ANPC pentru a fi rezolvat ă

 

  • Doar persoanele fizice pot depune reclamaţii şi sesizări la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului
  • Divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a ANPC
  • Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare ale reclamantului nu sunt luate în considerare și se clasează
  • Sesizarea poate fi depusă  personal, în scris, prin e-mail sau pe site-ul ANPC, completând formularul de sesizare online
  • Sesizarea se depune la comisariatul ANPC din judeţul de care aparţine agentul economic reclamat sau din Municipiul Bucuresti, după caz
  • Reclamantul este rugat să încerce mai întâi să obţină o rezolvare pe cale amiabilă cu operatorul economic care a vândut produsul sau a prestat serviciul defectuos.  În situaţia în care nu a ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii, atunci are dreptul să depună  o reclamaţie
  • Reclamaţia/sesizarea se rezolvă în termenul legal, cu conditia ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii - factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz.

Reclamaţiile care nu întrunesc condiţiile de mai sus nu vor fi instrumentate de comisarii ANPC , ci se clasează din lipsă de informaţii.

(Sursa:  anpc.ro)


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Rareș Bogdan, atac dur la adresa lui Ludovic Orban: A eșuat în calitatea de președinte al partidului

Rareș Bogdan, atac dur la adresa lui Ludovic Orban: A eșuat în calitatea de președinte al partidului
Prim-vicepreşedintele PNL, Rareş Bogdan, a declarat că partidul are nevoie de o reformă totală și că Ludovic Orban a eșuat în calitatea de președinte al formațiunii liberale. Declarațiile au fost făcute...

Registrele de vizitatori de la Casa Albă redevin publice

Registrele de vizitatori de la Casa Albă redevin publice
Registrele de vizitatori din birourile-cheie de la Casa Albă vor fi din nouă făcute publice, începând de miercuri, imediat ce preşedintele-ales Joe Biden îşi va prelua mandatul, a anunţat pe Twitter viitoarea se...

Bogdan Aurescu, ministrul de Externe: Reținerea liderului opoziției ruse este inacceptabilă

Bogdan Aurescu, ministrul de Externe: Reținerea liderului opoziției ruse este inacceptabilă
Ministrul de Externe, Bogdan Aurescu, susține că reținerea liderului opoziției ruse, Alexei Navalnîi, este inacceptabilă și nedemocratică. Mesajul a fost postat pe Twitter.   „Reținerea liderului...

Pandemia lovește Mexicul

Pandemia lovește Mexicul
Mexicul a înregistrat cel mai grav bilanț săptămânal de până acum al pandemiei, cu un număr record de infecții și peste 7.000 de decese asociate COVID-19. În ultima săptămână, s-au înregistrat 20.523...

Dizidentul rus Alexei Navalnîi, reținut pe aeroportul Şeremetievo

Dizidentul rus Alexei Navalnîi, reținut pe aeroportul Şeremetievo
Serviciul Federal pentru penitenciare din Rusia confirmă că Navalny a fost reținut pe aeroportul Şeremetievo pentru încălcarea condițiilor de probă. El va rămâne în arest până la ședința...

Angajaţii Unilever nu se vor mai întoarce niciodată la birou în regim full-time

Angajaţii Unilever nu se vor mai întoarce niciodată la birou în regim full-time
Angajaţii Unilever nu se vor mai întoarce niciodată la birou în regim full-time. Alan Jope, CEO-ul companiei, a precizat: „Nu cred că vom reveni vreodată la modelul de cinci zile de muncă de birou pe...

Marea Britanie speră să poată lua în considerare relaxarea lockdown-ului, în martie

Marea Britanie speră să poată lua în considerare relaxarea lockdown-ului, în martie
Guvernul Marii Britanii speră că își poată îndeplini obiectivul de vaccinare și să poată lua în considerare relaxarea restricțiilor până în martie, a declarat, astăzi, ministrul britanic de Externe,...

Prognoza METEO pentru 18, 19, 20 și 21 ianuarie: Ger

Prognoza METEO pentru 18, 19, 20 și 21 ianuarie: Ger
Vremea va deveni deosebit de rece în toată țara. În depresiunile din estul Transilvaniei va fi ger inclusiv pe timpul zilei. Local se vor mai semnala  ninsori slabe în Banat, Crișana,...

„Close, but not Klaus enough!” Și Regele Carl al XVI-lea Gustaf al Suediei s-a vaccinat împotriva COVID-19

„Close, but not Klaus enough!” Și Regele Carl al XVI-lea Gustaf al Suediei s-a vaccinat împotriva COVID-19
Ambasada Suediei anunță printr-o postare că regele Carl al XVI-lea Gustaf s-a vaccinat împotriva COVID -19. Foarte multe comentarii fac comparații între imaginea regelui și cea a președintelui Klaus Iohannis:...

Medicul Virgil Musta: Este absolut normal și chiar indicat să ne punem întrebări legate de vaccin

Medicul Virgil Musta: Este absolut normal și chiar indicat să ne punem întrebări legate de vaccin
Medicul Virgil Musta, de la Spitalul de Boli Infecţioase „Victor Babeş” din Timişoara, descrie riscurile la care se supun cei care nu se vaccinează și atrage atenția la informare din surse sigure: dacă doresc...

Rezultate Loto 6/49 17 ianuarie 2021. Numerele câștigătoare de duminică

Rezultate Loto 6/49 17 ianuarie 2021. Numerele câștigătoare de duminică
Rezultate Loto 6/49. Duminica, 17 ianuarie, au avut loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 si Super Noroc, dupa ce la tragerile de joi, 14 ianuarie, Loteria Romana a acordat 15.810...

8.000 de persoane, vaccinate în ultimele 24 de ore. În total, 200.000 de români au fost vaccinați

8.000 de persoane, vaccinate în ultimele 24 de ore. În total, 200.000 de români au fost vaccinați
Peste 8.000 de persoane au fost vaccinate în ultimele 24 de ore, conform statisticii realizate de Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19. În total, 200.000 de...

Preşedintele Consiliului European: Nu este momentul pentru introducerea „paşapoartelor de vaccinare”

Preşedintele Consiliului European: Nu este momentul pentru introducerea „paşapoartelor de vaccinare”
Preşedintele Consiliului European, Charles Michel, consideră că ar putea fi introdus la un moment dat un „paşaport de vaccinare” împotriva coronavirusului, dar nu este cazul acum, anunță dpa. Într-un...

Turiști salvați de salvamontiști în Masivul Ciucaș

Turiști salvați de salvamontiști în Masivul Ciucaș
Patru turiști aflați în Masivul Ciucaș s-au rătăcit și au solicitat ajutorul salvamontiștilor. Salvatorii au reușit să ajungă la ei și încearcă să-i ducă în siguranță la o bază...

Restricții de trafic pe șoseaua Berceni. Încep lucrările la noua stație de metrou!

Restricții de trafic pe șoseaua Berceni. Încep lucrările la noua stație de metrou!
Primăria Sectorului 4 din București anunță că luni încep lucrările la noua stație de metrou din zona Berceni. Traficul rutier va fi blocat pe o porțiune de 500 de metri, iar autoritățile locale îi îndeamnă...
Serviciul de email marketing furnizat de