x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator De 1 iunie - Copiii denunta abuzurile din scoli

De 1 iunie - Copiii denunta abuzurile din scoli

de Eugenia Mihalcea    |    02 Iun 2006   •   00:00
De 1 iunie - Copiii denunta abuzurile din scoli

Ministrul Educatiei, Mihail Hardau i-a premiat ieri pe elevii din mediul rural, castigatori ai competitiei "Scoala mea". Eseul unei eleve de clasa a VII-a din Prahova, care a luat premiul I denota abuzurile unui profesor de istorie care ii pune pe scolari sa stearga tabla de zece ori daca nu sunt in banci cand se suna. In caz contrar, primesc nota 2 in catalog, pentru nesupunere. Dupa ce a impartit diplome in stanga si in dreapta, i-a pupat pe copii, le-a aratat biroul sau de ministru si mai ales a facut poza de grup cu cei care au luat premii si mentiuni, Mihail Hardau a ales sa sarbatoreasca 1 Iunie, fara deranjul unor intrebari nelalocul lor despre un profesor dintr-o scoala prahoveana care face un abuz. "Nu-mi alterati sarbatoarea!", a spus ministrul Educatiei, cand l-am intrebat ce masuri va lua in legatura cu profesorul de istorie. Si asta, dupa ce singur a precizat ca asemenea comportament poate duce la intimidarea copiilor si la alte traume in timp. Asteptam zilele urmatare, dupa terminarea momentelor festive, o reactie oficiala din partea ministrului.

Ruxandra Gradinaru, eleva in clasa a VII-a C la Liceul Teoretic Filipeştii de Padure din judetul Prahova a spus ca profesorul este real, ca ea are nota 2 in catalog la disciplina Istorie. Pe de alta parte, tatal ei, profesor de matematica in cadrul aceleiasi scoli a intervenit spunand ca problema s-a rezolvat ...

Tot ieri ministrul Educatiei spunea ca timp de doua ore va raspunde la un telefon gratuit tuturor elevilor care au o problema.

Eseul Ruxandrei:

şcoala mea,

Cu uşa de la intrarea elevilor sunt obişnuită, dar odată am intrat in şcoală pe uşa profesorilor. Am avut un sentiment aparte, era ca şi cum aş fi intrat in biserică. M-am gandit atunci că ar fi frumos să devin profesoară. şi am tot cochetat cu ideea aceasta pană azi ...

şcoala este locul unde merg cu mult drag, locul in care abia aştept să ajung, dimineaţa, ca să-mi intalnesc colegii, locul in care am invăţat aproape tot ce ştiu. Eu invăţ foarte bine la toate materiile, am avut doar medii de 10 in clasele a V-a şi a VI-a, dar cel mai mult imi place limba franceză. Anul acesta, fiind in clasa a VII-a, am putut sa particip la olimpiadă - faza locală şi m-am calificat pentru faza judeţeană. In ultimele săptămani am lucrat mult pentru acest concurs, sub indrumarea domnişoarei profesoare de franceză. Cum au rămas doar 10 zile pană vom merge la Ploieşti, mi s-a spus că nu voi fi solicitată la alte materii, că aş putea chiar să nu mai merg la cursuri, ca să mă pregătesc doar la franceză pentru a obţine un rezultat cat mai bun pe judeţ. Eu am mers totuşi la şcoală, gandindu-mă că ni se vor preda lecţii noi, la toate disciplinele, pe care n-aş fi vrut să le pierd. Mare greşeală ...

Profesorul de istorie face cu noi şi orele de cultură civică. Dansul a stabilit pentru clasa noastră, impreună cu colegii mei, un regulament, paralel cu cel de ordine interioară al şcolii, care, printre altele, obligă elevii care nu sunt aşezaţi in bancă in prima secundă după ce se sună de intrare să şteargă tabla de zece ori, chiar dacă este extrem de curată. Dacă elevul refuză, primeşte un doi la disciplina dumnealui. Era un exerciţiu pentru a ne face să inţelegem ce insemnă democraţia, să inţelegem că trebuie să respectăm decizia majorităţii. Din păcate, in timp, exerciţiul a degenerat. Acum domnul profesor are "informatori" care fac "liste" cu cei care nu stau in bancă atunci cand dansul intarzie la oră. "Vinovaţii" sunt obligaţi să şteargă tabla in timp ce domnul profesor, aşezat pe catedră, rade batjocoritor şi le dă "indicaţii preţioase" in legătură cu locul pe unde să insiste cu buretele.

Azi, la inceputul orei de cultură civică, numele meu a apărut pe "lista neagră". Pentru că n-am acceptat să mă supun injositorului "ritual", am primit NOTA DOI. Dar nu la cultură civică, ci la istorie (?!).

Nu mai inţeleg nimic din "democraţia" domnului profesor.
Nu mai vreau nici să mă fac profesoară.
Nu mă mai duc nici la olimpiadă, la judeţ.

Sau, mai bine, mă duc. Voi invăţa franceza şi engleza ca sa pot pleca cand voi fi mare in altă parte, unde cultura civică este "adevărată".

Grădinaru Ruxandra clasa a VII-a C
Liceul Teoretic Filipeştii de Pădure jud. Prahova

P.S. Pregătisem altceva pentru acest concurs ...
×
Subiecte în articol: observator