Peste 100.000 din cei aproximativ 187.000 de elevi de clasa a VIII-a riscă să pice examenul de Evaluare Naţională, atrage atenţia federaţia „Coali-ţia pentru Educaţie”, după analiza rezultatelor simulării examenelor, care a avut loc luna trecută.
Potrivit Ministerului Educ a ţ i e i , d o a r 44,05% dintre elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea evaluării naţionale au obţinut note peste 5, anul acesta. Potrivit Coaliţiei pentru Educaţie, o fede-raţie de ONG-uri al căror domeniu este educaţia, dacă sunt incluși în ecuaţie și cei 9% dintre elevii care au lipsit de la simulări, ne-am putea aștepta ca peste 100.000 de elevi să pice la examenul real. „Publicarea rezul-tatelor de la simularea examenului de Evaluare Naţională 2016 arată că, dacă nu ar fi o simulare, doar 39,2% din generaţie ar trece de media 5. În contextul în care adop-tarea noului plan-cadru pentru gimnaziu întârzie peste termenul anunţat iniţial, Ministerul Educa-ţiei Naţionale și Cercetării Ştiinţifice are oportuni-tatea de a adresa aceste probleme nu doar prin prisma analizei de rezul-tate și a indicatorilor de proces, ci în profunzimea lor, plecând de la cauze și probleme sistemice”, se arată într-un comunicat al Coaliţiei. ONG-urile spun că practica meditaţiilor înainte de examen este una păguboasă, care ascunde faptul că în cei patru ani de gimnaziu elevii nu obţin o educaţie serioasă în școală. „Copiii aceștia nu au nevoie doar de medi-taţii și hei-rupisme din partea profesorilor pentru a trece de pragul mediei 5, peste trei luni. Au nevoie de profesori care să creadă în ei, acum și încă patru ani, astfel încât să poată fi recuperate decalajele existente măcar în parte”, se arată în comunicat.
Majoritatea mediilor obţinute de elevi la simulare s-au situat între 5 și 6 – 22.422 de elevi, urmate de mediile între 6 și 7 – 19.109 medii. Au fost șapte medii de 10 în toată ţara și 3.850 de medii între 9 și 9,99. Rezultatele simulării nu vor fi trecute în catalog, decât la cererea expresă a elevilor.
Notele obţinute vor fi analizate la nivelul fiecărei școli pentru a se adopta eventuale măsuri de îmbunătăţire a perfor-manţelor școlare.
În mod tradiţional, rezultatele simulărilor Evaluării Naţionale sunt mult mai slabe decât rezultatele examenelor reale. Anul trecut, 50,68% dintre elevii de clasa a VIII-a luaseră medii mai mari de 5 la simulare. La examenul propriu-zis, rata de promovabilitate a fost de 79,3%, existând critici cum că examenul a fost prea uşor.