Invitată în cadrul emisiunii "Sinteza zilei", la Antena 3, Maria Flucsa, fost ministru al Industriei Uşoare în guvernul comunist condus de Constantin Dăscălescu în perioada 1987-1989, a relatat cum orice încercare de a lua măsuri împotriva reprezentantului Navrom la Anvers din acea perioadă, Traian Băsescu, care a pus în pericol un transport de materie primă, importată de ministerul pe care îl conducea, a fost sortită eşecului.
Maria Flucsa a relatat că în decembrie 1988 ministerul pe care îl conducea urma să importe materie primă din America de Sud, piei crude de animale, o marfă extrem de perisabilă. După ce a contactat reprezentanţa de la Anvers a Navrom, şi a purtat corespondenţă cu şeful acesteia, Traian Băsescu, a aflat că nava care urma să aducă importul în ţară era defectă şi a solicitat urgentarea lucrărilor de reparaţie.
Maria Lucsa a spus că a fost informată de către funcţionari în aparatul comunist de stat că Traian Băsescu negocia în nume personal obţinerea unui transport rapid în perioada extrem de aglomerată dinaintea sărbătorilor, bunăvoinţa sa costând bani.
Extrem de deranjată de faptul că în urma activităţii defectuoase a lui Traian Băsescu, urma să suporte consecinţele deteriorării materiei prime, Maria Lucsa a reclamat lipsa de profesionalism a lui Traian Băsescu la Comerţul Exterior.
Neprimind niciun răspuns din partea acestei instituţii Maria Lucsa a forţat ancheta pe cale ierarhică, reclamând acest lucru primului ministru de atunci, Constantin Dăscălescu. Niciuna dintre reclamaţii nu a avut un rezultat concret, Maria Lucsa fiind avertizază de către cunoscuţi, membri în Comitetul Central al Partidului Comunist, că Traian Băsescu este o persoană care are legături înalte în aparatul comunist, că şi că este inatacabil.
Maria Lucsa a declarat că o asemenea protecţie în sistemul comunist nu putea fi asigurată decât de oameni de decizie din Securitate.
Maria Lucsa a mai afirmat în cadrul emisiunii că nici poziţia de funcţionar al Navrom la Anvers, şi nici funcţia ocupată ulterior de Traian Băsescu - director general al Inspectoratului pentru Navigaţie Civilă, unde a fost numit în 1989, nu puteau fi ocupate de o persoană care să nu fi avut legături puternice cu aparatul de Securitate.