Dacia este "marca de cucerire" prin care Renault intra pe pietele emergente si pregateste lansarea autovehiculelor cu pret mai ridicat din gama grupului, a declarat seful producatorului auto francez, Carlos Ghosn, la deschiderea unei uzine in Maroc, care va produce masini low-cost.
Grupul Renault comercializeaza autovehicule low-cost sub brandul Dacia in Europa si sub marca proprie in alte regiuni ale lumii.
Ghosn a respins existenta unei competitii intre Renault si Dacia, potrivit portalului Europe1.
Dacia "este o marca de cucerire care ne permite sa intram in tarile emergente si sa pregatim venirea marcii Renault, intrucat permite persoanelor care nu au foarte multi bani sa cumpere un autovehicul Dacia, dupa care sa migreze catre Renault", a spus el.
Renault a inaugurat o fabrica in Maroc care va produce monovolumul Dacia Lodgy si un mic vehicul utilitar. Potrivit AFP, productia fabricii va fi completata cu un al treilea autovehicul, tinut inca secret. Capacitatea va ajunge la 400.000 de unitati pe an, dupa extinderea capacitatilor, situate la 150.000-170.000 de autovehicule, cu o a doua linie de productie.
Lodgy va fi produs in Maroc intrucat cresterea capacitatii fabricii Dacia de la Pitesti nu a fost posibila, a declarat directorul programului Entry al Renault, Arnaud Deboeuf, citat de portalul L'Usine Nouvelle.
"Fabrica din Pitesti functioneaza la capacitate maxima astazi. Am analizat o dublare a productiei, dar nu a fost posibil. Capacitatea suplimentara pentru productia Lodgy a fost localizata in Tanger. Capacitatea fabricii din Tanger va creste pentru a ajunge la nivelul celei din Pitesti (de circa 350.000 de unitati). Nu avem idei preconcepute: cele doua fabrici ar putea avea un model comun pentru a compensa cand productia este prea ridicata intr-o parte", a spus Deboeuf.
Renault a investit deja 600 de milioane de euro la fabrica din apropierea orasului Tanger, iar costul celei de-a doua linii de productie ar putea ajunge la 400 de milioane de euro, in functie de modelul care va fi produs.
O parte din componentele folosite in Maroc vor fi furnizate din Romania, a adaugat oficialul Renault.
"In Tanger, o parte din furnizori vor fi cei cu care deja lucram in Casablanca. Am lucrat si cu furnizori locali. Unii dintre furnizorii prezenti la Pitesti ni se vor alatura, mai ales pentru productia unor piese mari", a spus el. Printre elementele importate se vor afla motoare pe benzina de la Pitesti si pe motorina din Spania.
Dacia a avut anul trecut in Maroc vanzari mai mari ca Renault. Vanzarile Dacia au crescut cu 20%, la 22.356 unitati, in timp ce Renault a avansat cu 17%, la 19.145 unitati.
Fabrica din Maroc este situata intr-o zona de liber schimb, care prezinta mai multe avantaje pentru Renault, intre care scutire de taxa pe companii cinci ani si un nivel redus ulterior, lipsa unei taxe de export si formalitati vamale acclerate. De asemenea, salariile din Maroc sunt mai scazute decat cele din Romania. In Maroc salariul mediu va fi de 250 de euro, fata de 450 de euro in Romania.