Guvernul a avizat noul contract cu compania americana Bechtel pentru construirea autostrazii Transilvania, care prevede reducerea costului aferent lucrarii la 6,9 milioane euro/km si permite scoaterea la licitatie a tronsoanelor inca neincepute, a anuntat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, potrivit Mediafax. Problema autostrazii Transilvania a fost discutata, in luna august, in sedinta de guvern, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, anuntand la finalul acelei reuniuni ca totalul costurilor de construire va fi redus la 6,9 milioane euro/km, cu circa 50% mai putin, iar compania Bechtel va mai lucra doar pe doua tronsoane, statul fiind liber sa liciteze celelalte sase sectoare de drum.
Premierul Emil Boc a sustinut atunci ca Bechtel nu va primi despagubiri pentru modificarea contractului. 'Se continua lucrarile pe tronsonul Suplacu de Barcau-Bors, iar la nivelul politic am decis, in coalitie, ca tronsonul de la Gilau la Mihaiesti sa fie scos imediat la licitatie, deoarece proiectarea este finalizata. Pentru tronsonul Targu Mures-Campia Turzii va fi reluata proiectarea, in vederea organizarii licitatiei de executie. Evident ca Bechtel nu va primi despagubiri, ce despagubiri sa primeasca ?", spunea atunci Boc.Proiectul Autostrada Transilvania a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde euro, pentru constructia unui traseu de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent cu finantarea statului, la sapte ani de la lansarea proiectului, depaseste cu putin 10% din traseul total. Pana in prezent au fost contruiti doar 52 km din autostrada, iar lucrarile sunt oprite de la inceputul anului, din lipsa de fonduri.