In 2035, Bucurestiul va avea zgarie-nori in zone in care inaltimea de 150 de metri va fi permisa. Dambovita va semana tot mai mult cu Sena parisiana, si, chiar daca nu vom avea vapoare, cu siguranta vom avea barcute speciale pentru plimbare. Capitala va avea o zona de business bine delimitata, asa cum merita un oras care aduce 30% din PIB-ul Romaniei. Vom avea centura verde in jurul Bucurestiului si mult mai multe spatii verzi, dar si iesiri catre toate cele patru puncte cardinale. Doua autostrazi cu rol de centuri ocolitoare vor cuprinde noua metropola. Linie de cale ferata si statii moderne. Asta isi propun acum, pentru 2035, arhitectii si specialistii care lucreaza la proiect.
Ieri, la Primaria Capitalei, a fost prezentata a doua etapa a proiectului 'Conceptul strategic Bucuresti 2035, dimensiunea spatiala a dezvoltarii'. Dupa ce in prima etapa au fost evaluate rezultatele a 20 de ani de dezvoltare haotica, faza a doua vine cu solutii, pentru ca in ultima etapa sa fie finalizat PUG-ul. Propunerile specialistilor pentru noul Bucuresti pot fi vazute pe: www.csb2035.ro/. Gheorghe Patrascu, ahitectul-sef al Capitalei, a vorbit despre lipsurile Bucurestiului: nu exista o agentie metropolitana, sunt mai multe puncte de decizie in ceea ce priveste dezvoltarea Capitalei, iar Guvernul nu a avut niciodata o strategie pentru Bucuresti.
'Acest demers al nostru, un nou Plan Urbanistic General (PUG), nu a atras atentia politica a consilierilor generali ai Primariei. In felul acesta, mergem impotriva curentului si ne luptam cu morile de vant. Nu e nimic, acest lucru ne va ambitiona si mai tare. Acest oras nu poate iesi din haos daca cei care iau decizii nu se bazeaza pe o strategie. Bucurestiul este rezultatul gandirii pe termen scurt, fara nici un fel de viziune', a precizat Sorin Oprescu (foto), primarul Capitalei.
De altfel, mai toti cei care au preluat cuvantul in dezbaterea de ieri au vorbit despre importanta sustinerii politice a noi viziuni in privinta Bucurestiului. Pana in acest moment, specialistii au ajuns la o concluzie cat se poate de ferma: intre 2000 si 2008 s-a construit cel mai mult si cel mai prost. De altfel, in acea perioada, orice petic de verdeata s-a transformat in temelie de bloc. Noul Bucuresti va trebui sa aiba zone verzi, artere de circulatie bine definite si o dezvoltare armonioasa. In acest moment, nordul Capitalei este rezultatul unei dezvoltari cu mult peste sud, specialistii sperand ca noile proiecte sa ajute si aceasta zona care are, de altfel, un potential urias.