x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Infrastructura rutieră din România va fi la acelaşi nivel ca în Europa de Vest în 130 de ani

0
04 Mai 2009 - 00:00

Infrastructura rutieră de transport din România va ajunge la acelaşi nivel ca în Europa de Vest în aproximativ 130 de ani, dacă va fi păstrat ritmul actual de dezvoltare, arată, într-un studiu, compania de consultanţă A.T. Kearney.



Cu o rată anuală de creştere a investiţiilor alocate infrastructurii de 30% până în 2012, România are cea mai dinamică piaţă de construcţii de drumuri din regiune, fiind urmată de Rusia şi Slovacia, care şi-ar putea majora sumele destinate infrastructurii cu 25% şi, respectiv, 20% pe an în următorii patru ani, se arată în studiu.

Totuşi, rata mare de creştere se explică mai mult prin fondurile mici alocate în anii trecuţi decât prin fondurile care vor fi investite în viitor.

"Chiar dacă piaţa românească va creşte cu 30% pe an până în 2012 şi piaţa din Polonia va creşte doar cu 11%, sumele investite anul trecut de Polonia în infrastructura rutieră sunt de 4,5 ori mai mari decât cele alocate în România în acest sector. Dacă se menţine rata de 30% de creştere din acest sector, România va avea nevoie între 130 şi 150 de ani pentru a ajunge la standardele Europei de Vest ale infrastructurii rutiere", a declarat, într-un comunicat, consultantul A.T. Kearney Iulian Cîrciumaru.

Densitatea drumurilor în România este de patru ori mai mică faţă de alte state din Europa de Est şi Centrală şi de 14 ori mai mică faţă de densitatea din ţările dezvoltate.

Astfel, România prezintă o atractivitatea ridicată pentru investiţiile în infrastructura rutieră. Atractivitatea pieţei locale a crescut considerabil datorită faptului că Guvernul a alocat 10 miliarde de euro pentru investiţiile publice în infrastructură în 2009 şi de faptul că Uniunea Europeană a pus la dispoziţia României 3,4 miliarde de euro, care pot fi accesaţi cu proiecte pentru dezvoltare.

Potrivit A.T. Kearney, în ultimii ani, a existat o diferenţă mare între ce au spus politicienii că vor face pentru infrastructură şi ce s-a facut în realitate.

"Diferenţa nu a fost cauzată de lipsa fondurilor sau de lipsa cererii pentru o infrastructură mai bună din partea populaţiei. Adevărul este că România nu şi-a făcut temele pentru a atrage fonduri UE şi investitori privaţi. Autorităţile nu au fost în stare să dezvolte şi să realizeze proiecte interesante şi parteneriate publice private", a spus Cîrciumaru.

În pieţe mature, precum Marea Britanie sau Franţa, parteneriatele publice private reprezintă finanţarea standard pentru proiectele de infrastructură rutieră şi alte utilităţi, însă în România aceste tipuri de parteneriate sunt ca şi inexistente. În timp ce patru mari jucători europeni de pe piaţa construcţiilor de drumuri caută oportunităţi de dezvoltare în Europa Centrală şi de Vest, din 51 de proiecte mari de infrastructură publicate pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, doar două sunt finanţate prin concesiuni.

"România va fi atractivă pentru investitorii străini doar dacă va investi masiv în infrastructură. Pentru aceasta are nevoie să îşi dezvolte infrastructura omogen în toată ţara. Altfel, resursele din Bucureşti şi alte câteva oraşe care au atras majoritatea fondurilor, vor fi supraevaluate, cum s-a întâmplat în ultimii ani. Acest lucru va face investitorii să caute oportunităţi în alte ţări", a declarat, preşedintele companiei de consultanţă, Michael Weiss.
Mediafax
Citeşte mai multe despre:   observator,   romania

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Franța se pregătește să prelungească certificatul sanitar pentru COVID-19

Franța se pregătește să prelungească certificatul sanitar pentru COVID-19
Legislativul din Franța este pe cale să adopte o controversată lege de prelungire a folosirii certificatului sanitar până la jumătatea anului viiitor, scriei AFP. Acesta restrânge multe drepturi și...

Medicamente pentru bolnavii COVID-19, oferite României de Austria

Medicamente pentru bolnavii COVID-19, oferite României de Austria
Mai multe tipuri de medicamente pentru tratamentul COVID-19, aflate în stocurile Austriei, au fost oferite României prin Mecanismul European de Protecție Civilă. Recepția donațiilor a fost reealizată de...

Candidat SURPRIZĂ pentru funcția de premier. Capcana din spatele alegerii președintelui Klaus Iohannis

Candidat SURPRIZĂ pentru funcția de premier. Capcana din spatele alegerii președintelui Klaus Iohannis
Noua propunere a PNL pentru funcția de premier este actualul ministru al Apărării, Nicolae Ciucă. Liberalii urmează să-i prezinte oficial președintelui Klaus Iohannis această variantă, afirmă surse...

Românii morți în accidentul de microbuz din Ungaria mergeau la muncă în Germania. Șoferul folosea telefonul la volan și conducea până la epuizare

Românii morți în accidentul de microbuz din Ungaria mergeau la muncă în Germania. Șoferul folosea telefonul la volan și conducea până la epuizare
Un accident îngrozitor a avut loc la kilometrul 94 al autostrăzii M1, pe direcția Gyor, în Ungaria. Un microbuz cu șase români, patru femei și doi bărbați, a intrat într-un TIR, iar cinci dintre pasageri...

Pericol de accidente pe autostrada A2 între București și Constanța

Pericol de accidente pe autostrada A2 între București și Constanța
Autoritățile avertizează că joi dimineața, din cauza ceții groase, este pericol de accidente pe autostrada A2 între București și Constanța. Centrul Infotrafic anunță că pericolul este între localitatea...

Refacerea Coaliției, guvern minoritar PNL sau o „soluție de compromis”

Refacerea Coaliției, guvern minoritar PNL sau o „soluție de compromis”
Galerie Foto Rezultatul votului de ieri din Parlament era previzibil, însă situația explozivă epidemiologică din România pare să fi dat oarecum peste cap planurile președintelui României, Klaus Iohannis, cu privire la...

Administrația Prezidențială a anunţat programul consultărilor de la Palatul Cotroceni

Administrația Prezidențială a anunţat programul consultărilor de la Palatul Cotroceni
Liberalii sunt chemaţi primii, la Palatul Cotroceni, pentru consultări în vederea formării viitorului guvern, potrivit programului anunţat de Administraţia Prezidenţială. Consultările vor avea loc...

Cod galben de ceață în nord și nord-vest

Cod galben de ceață în nord și nord-vest
Meteorologii au instituit cod galben de ceață în nordul și nord-vestul țării. Sunt afectate județele Maramureș, Cluj, Sălaj și Bistrița-Năsăud. Avertizarea este valabilă joi dimineața. Specialiștii...

Când vor fi recuperate cele două săptămâni de vacanță? Răspunsul ministrului Sorin Cîmpeanu

Când vor fi recuperate cele două săptămâni de vacanță? Răspunsul ministrului Sorin Cîmpeanu
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, spune că nu are deocamdată un răspuns despre perioada în care vor fi recuperate orele din cele două săptămâni de vacanță din cauza pandemiei. El a precizat că after...

Pfizer negociază contracte cu guvernele lumii de pe poziție de forță  

Pfizer negociază contracte cu guvernele lumii de pe poziție de forță  
Dezvoltat de compania farmaceutică americană Pfizer și partenera sa germană BioNTech, vaccinul contra coronavirusului s-a dovedit un succes. Primul care a obținut autorizația de utilizare în SUA, vaccinul Pfizer...

Soluții pentru elevi: vacanță prelungită, în loc de școală online

Soluții pentru elevi: vacanță prelungită, în loc de școală online
Propunerea pe care o lansează Ministerul Educației este prelungirea vacanței elevilor, până la aproape o lună, în această perioadă, pentru a se evita trecerea în sistem online. În acest moment, școlile pot...

De ce va sta Iohannis la coada mesei la Bruxelles

De ce va sta Iohannis la coada mesei la Bruxelles
Consiliul European are pe agendă puncte fierbinți la care România este complet descoperită, fiind în postura  de „repetenta” Europei. Ratarea completă a campaniei de vaccinare anticovid, explozia...

Mitul „infertilității” la vaccinații anti-Covid, demontat de un medic

Mitul „infertilității” la vaccinații anti-Covid, demontat de un medic
Deși sfidează logica, o teorie a conspirației urlată cu convingere chiar de un parlamentar al României, și anume că vaccinul anti-Covid ar da „sterilitate pe trei generații”, se pare că a prins nu doar...

88 de voturi din 466 de parlamentari. Guvernul Cioloș bate recordul național la capitolul respingere

88 de voturi din 466 de parlamentari. Guvernul Cioloș bate recordul național la capitolul respingere
Galerie Foto Dacian Cioloș este al doilea premier desemnat respins de Parlament din istoria post-decembristă, după Lucian Croitoru, însă a reușit să obțină cele mai puține voturi dintre toți prim-miniștrii care au cerut...

TPBI prelungeşte în weekend, pe timpul nopţii, orarul de circulaţie a 14 linii pentru accesul publicului la Maratonul Vaccinării

TPBI prelungeşte în weekend, pe timpul nopţii, orarul de circulaţie a 14 linii pentru accesul publicului la Maratonul Vaccinării
Orarul de circulaţie a 14 linii de transport din Capitală va fi prelungit în weekend pentru ca publicul să aibă acces la evenimentul Maratonul Vaccinării, informează Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară...
Serviciul de email marketing furnizat de