După ce Poliţia a plătit cu demiterea lui Gheorghe Popa achiziţionarea Loganurilor la preţul de peste 70.000 de euro de la Ager Leasing, iată că aceeaşi firmă are lipici la mai toate structurile din cadrul instituţiilor subordonate Ministerului de Interne şi Reformei Administrative (MIRA). Potrivit informaţiilor noastre, SRI şi Jandarmeria Română au mers pentru achiziţionarea maşinilor pe mâna aceleiaşi firme. Deşi contestată de o contracandidată pe motiv că oferta prezentată în cadrul licitaţiei organizate de Jandarmerie "este neconformă cu realitatea", firma Ager Leasing continuă să deţină supremaţia, fiind "regina" licitaţiilor de acest gen. Până una, alta povestea continuă.
După ce IGPR a plătit cu demiterea lui Gheorghe Popa achiziţionarea Loganurilor la preţul de peste 70.000 de euro bucata de la firma Ager Leasing, iată că aceeaşi firmă va furniza autospeciale de patrulare şi intervenţie şi pentru Jandarmeria Română.Scandalul achiziţionării Loganurilor cu dotări de peste 70.000 de euro a făcut “furori” printre mai marii Poliţiei Române. Şi când povestea părea să se fi încheiat, a ieşit la iveală că şi SRI a achiziţionat maşini de la firma Ager Leasing, societate preferată atât de IGPR, cât şi, mai nou, de Jandarmeria Română.
“Da, aşa este, urmează să achiziţionăm maşini pentru mai multe loturi, cam vreo 600 – autospeciale de patrulare şi intervenţie, microbuze, autobuze – necesare pentru dotarea Jandarmeriei. La licitaţie s-au înscris mai multe firme, printre care la unul dintre loturi şi Ager Leasing, fiind singura candidată pe acel lot. Oricum, nu s-a finalizat nimic. Au fost începute formalităţile, dar aşteptăm să vedem care sunt firmele câştigătoare pentru cele cinci loturi. Un lucru e clar, licitaţia va fi câştigată de firma cu cele mai scăzute oferte”, ne-a declarat Dan Despina, purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei Române. Dar ca să nu se mai repete scandalul, surse din cadrul Jandarmeriei ne-au declarat că o maşină va ajunge cu tot cu dotări la 17.000 de euro.
CINE PIERDE, CINE CĂŞTIGĂ?
La licitaţiile pentru dotarea instituţiilor subordonate
Ministerului de Interne şi al Reformei Administrative (MIRA) firma Ager Leasing
ocupă deja un loc de cinste. Ca o adevărată
veterană a licitaţiilor, nu ratează nimic, iar ofertele ei (chiar dacă au
costat Poliţia Română peste 70.000 de euro pe maşină) ies aproape întotdeauna câştigătoare
în defavoarea contracandidatelor. Şi, uite aşa, când la mijloc sunt prinşi mulţi
bani şi interese pe măsură lupta nu este niciodată uşoară sau cinstită. Aşa se
face că în zilele noastre licitaţiile au devenit un fel de Fata Morgana!
FĂRĂ CONCURENŢĂ
Caz concret: contestaţia depusă de firma SC Porsche Leasing
România IFN SA – o altă participantă la licitaţia pentru achiziţionarea
autospecialelor din Jandarmeria Română şi bineînţeles contracandidată a
celebrei Ager Leasing. Firma în cauză a trimis la data de 28 octombrie 2008 o
contestaţie adresată Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor prin
care solicită “autorităţii contractante să reevalueze oferta SC Ager Leasing
IFN SA, cerând precizări şi documente doveditoare cu privire la dotările
promise”. Mai mult, contestaţia firmei Porsche mai cerea “obligarea autorităţii
contractante de a solicita ofertantului SC Ager Leasing IFN SA atât autorizaţia
de livrare de la firma American International Radio pentru sistem de controller
GPS extern, precum şi documentul care atestă respectarea normei R26 pentru
sistemul de prindere al rampei luminoase pe vehicul”. Cu alte cuvinte, până la
proba contrarie, Porsche Leasing România consideră “oferta SC Ager Leasing ca
neconformă din punct de vedere al cerinţelor documentaţiei de atribuire”.
“CONTESTAŢIE TARDIVĂ”
După ce a “analizat” probabil minuţios neregulile semnalate,
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins contestaţia,
considerând-o “tardiv introdusă”. Până când licitaţiile vor fi luate în serios şi
tratate ca atare, firma Ager Leasing va rămâne “mama epoleţilor” şi cea mai bună
“ofertantă” pentru structurile MIRA.